آموزش مجازی اولویت برنامه های روز زمین پاک در چهارمحال و بختیاری

آموزش مجازی اولویت برنامه های روز زمین پاک
آموزش مجازی اولویت برنامه های روز زمین پاک در چهارمحال و بختیاری

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان  ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اظهار داشت: از دوم اردیبهشت ماه و همزمان با هفته زمین پاک، با توجه به انتشار ویروس کرونا و  جلوگیری از شیوع این بیماری و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی، امکان اجرای برنامه های عملی و تجمع در محیط زیست در این روز امکان‌پذیر نیست و بیشتر برنامه‌ها از طریق رسانه‌های مجازی و مشارکت فردی انجام می‌شود.

شهرام  احمدی عنوان کرد: مسابقه هنری با موضوع مدیریت مصرف، کاهش و تفکیک تولید پسماندها، نشست خبری با اصحاب رسانه، آموزش مجازی از طریق رسانه‌های مجازی و درج شعار محیط زیستی مرتبط با روز زمین پاک در سربرگ نامه‌های اداری و تابلوهای دیجیتالی محیط‌زیست استان از برنامه‌های این دستگاه در روز جهانی زمین پاک است.

وی بر لزوم توجه جدی به بحث پسماندها در سطح استان تأکید کرد و افزود: در شرایط موجود با توجه به شیوع ویروس کووید-۱۹ پسماندها خطرناک‌تر از همیشه هستند و این دستگاه با جدیت بیشتر بر رعایت دفن اصولی و بهداشتی پسماندها توسط دستگاه های متولی کنترل و نظارت دارد.

این مقام مسئول با اشاره به موضوعات مطرح شده امسال در روز زمین پاک اذعان داشت: شرایط بوجود آمده در پی شیوع این ویروس خطرناک، اهمیت توجه به مسئولیت اجتماعی و مشارکت همگانی، آموزش و فرهنگسازی در زمینه‌های کاهش تولید پسماند، حفظ محیط زیست و تفکیک از مبدا پسماندهای خانگی را بیشتر می‌کند.

احمدی در پایان به مشارکت بیشتر مردم و سازمان های مردم نهاد محیط زیستی در حفاظت از زمین و محیط زیست تأکید و تصریح کرد: نه تنها در این روز بلکه در تمامی روزهای سال  به وظایف خود در حفظ این موهبت الهی تلاش کرده و فرهنگ حفظ محیط زیست را در تمامی اقشار جامعه ایجاد کنیم.
۴۸

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *