آمار بالای تصادفات زیبنده استان نیست

آمار بالای تصادفات زیبنده استان نیست

آمار بالای تصادفات زیبنده استان نیست

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی طالبی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان که به منظور بررسی مصوبات جلسات قبل و بررسی مسائل و مشکلات حوزه ترافیکی استان در سالن حمیدیا استانداری برگزار شد، اظهار کرد: آمار بالای تصادفات استان نه زیبنده دستگاه‌های مسئول است و نه زیبنده مردم و باید اقدامات جدی در این رابطه انجام شود.

استاندار یزد ادامه داد: آمار بالای تصادفات عابران پیاده و موتور سیکلت ها قابل توجیه نیست و باید با پذیرش ضعف‌ها، مدیریت جدی برای کاهش آن صورت گیرد.

طالبی افزود: برای کاهش تصادفات درون شهری در استان نیاز به آموزش و فرهنگ‌سازی داریم وفرهن‌گسازی ترافیکی باید به‌وسیله آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌های مرتبط انجام شود. رئیس شورای ترافیک استان خاطرنشان کرد: همچنین لازم است طرح برخورد جدی با موتور سواران خطر آفرین و متخلف تهیه شود.

وی گفت: با توجه به تأثیر ارسال پیامک فوری بر روند تخلفات رانندگان، این موضوع در دستور کار قرار گیرد و در همین راستا سامانه پیامک به رانندگان متخلف در استان راه اندازی شود.

استاندار یزد اظهار کرد: لازم است لیست کاملی از پیشنهادات و اقدامات فنی و اجرایی دستگاه‌های دخیل در امر ترافیک استخراج شود تا اقدامات و پیگیری‌ها قابل رصد و بررسی باشد.

طالبی با بیان اینکه باید پیگیری‌های لازم برای تأمین زمین مورد نیاز ایستگاه‌های راهور از سوی شهرداری و معاونت عمرانی استانداری انجام شود، افزود: نیازمند افزایش نیروی انسانی در نیروی انتظامی استان هستیم و برای تحقق این مهم پیگیری‌های لازم در دستور کار است.

رئیس شورای ترافیک استان تصریح کرد: ضروری است گزارش کاملی از وضعیت دوربین‌های نظارتی داشته باشیم تا بتوان بر این اساس برنامه ریزی هایی برای رفع نقایص آنها در سطح استان انجام دهیم.

طالبی خواستار شد: در زمینه اقدامات فنی، آشکار سازی دهانه پل‌ها و اصلاح شیب شیروانی‌ها با اولویت نقاط پر حادثه معابر برون شهری، اقدامات لازم انجام و گزارش ماهیانه به معاونت عمرانی استانداری ارسال شود و با دستگاه‌های کم توجه به مصوبات شورای ترافیک برخورد گردد.


منتشر شده

در

یزد

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *