آماده گفت‌وگوی سازنده در زمینه مسائل مربوط به انتخابات هستیم

اعتمادآنلاین| «ولادیمیر ماکِی» وزیر امور خارجه بلاروس روز جمعه گفت، کشورش آمادگی دارد با شرکای خود درخصوص مسائل مربوط به انتخابات اخیر گفت‌وگو کند.

به نوشته پایگاه اینترنتی «یو اس نیوز»، ماکی در تماس تلفنی با «ایگنازیو کاسیس» همتای سوئیسی خود گفت: «طرف بلاروسی آمادگی دارد با شرکای خارجی خود درباره تمام مسائل مربوط به تحولات بلاروس در خلال انتخابات و بعد از آن، گفت‌وگوی سازنده و هدفمند داشته باشد».

دولت بلاروس در تلاش برای آرام کردن اوضاع این کشور، ضمن آزاد کردن شمار زیادی از معترضان بازداشت‌شده، از مردم این کشور عذرخواهی کرده است.

این در حالی است که امروز (جمعه) وزرای خارجه کشورهای اروپایی قصد دارند با برگزاری نشستی، اعمال تحریم علیه بلاروس را مورد بررسی قرار دهند.

معترضان در شهر‌های مختلف بلاروس طی شب‌های متوالی دست به تجمع زده‌اند؛ تجمعاتی که به خشونت کشیده شد و طبق اعلام وزارت کشور بلاروس دستکم یک کشته بر جا گذاشته است.

دلیل شکل گیری این اعتراضات، پیروزی مجدد «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور بود.

طبق اعلام کمیته مرکزی انتخابات بلاروس لوکاشنکو توانست با کسب ۸۰.۲۳ درصد آرا در این انتخابات پیروز شود و این در حالی بود که سهم «اسوتلابیننا تیخانوفکسایا»، رقیب اصلی لوکاشنکو تنها ۹.۹ درصد آرا بوده است.

منبع: فارس

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *