آغاز پروسه انتخاباتی فدراسیون‌ها با ثبت‌‎نام از کاندیداهای اسکیت

به گزارش خبرنگار مهر، سال گذشته با برگزاری انتخابات ۱۶ اسفندماه فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی پرونده مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها در وزارت ورزش بسته شد. حالا این وزارتخانه بعد از گذشت بیش از یک ماه رسیدگی به امور انتخاباتی فدراسیون‌ها را از سر گرفته است البته با نام نویسی از کاندیداهای ریاست نه تعیین زمان برگزاری مجمع.

وزارت ورزش پروسه انتخاباتی فدراسیون‌ها در سال جاری را از فدراسیون اسکیت آغاز کرده است. ریاست بهمن محمد رضایی در این فدراسیون ۱۱ تیرماه به پایان می‌رسد. بر همین اساس ۲۸ فروردین ماه به عنوان زمان آغاز نام نویسی از کاندیداهای ریاست در این فدراسیون تعیین شده است. این زمان به مدت ۱۰ روز کاری یعنی تا ۸ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

در واقع وزارت ورزش با در نظر گرفتن ماه‌های پایانی دولت از آئین نامه انتخاباتی فدراسیون‌ها و بندی که ثبت نام از کاندیداها در فاصله ۷۵ روز پیش از پایان دوره ریاست را مجاز کرده برای تعیین رئیس جدید اسکیت استفاده کرده است تا اینگونه انتخابات جدید را در ماه‌های پایانی دوره مسعود سلطانی فر به سرانجام برسانند.

قرار است وزارت ورزش با همین شیوه نسبت به برگزاری انتخابات فدراسیون‌های ژیمناستیک و تیراندازی هم اقدام کند. دوره زهرا اینچه درگاهی و علی دادگر در این دو فدراسیون به ترتیب ۱۹ و ۲۰ تیرماه به پایان می‌رسد. نام نویسی از کاندیداهای ریاست این دو فدراسیون هم به گونه‌ای انجام می‌شود که پیش از اتمام دوره روسای آنها، مجامع انتخاباتی‌شان برگزار شود.

وزارت ورزش در حالی نسبت به برنامه ریزی برای سه فدراسیونی که در نیمه نخست سال جاری دوره روسای آنها به پایان می‌رسد، برنامه ریزی کرده که پرونده انتخاباتی سه فدراسیون همچنان نیمه باز است.

شطرنج، دوچرخه سواری و پهلوانی و زورخانه ای فدراسیون‌هایی هستند که برگزاری انتخابات آنها از سال ۹۸ و ۹۹ همچنان روی دست وزارت ورزش مانده است. نام نویسی از کاندیداهای این فدراسیون‌ها انجام شده اما نه تاییدیه نهایی صلاحیت آنها اعلام شده و نه زمان برگزاری مجامع انتخاباتی‌شان.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *