آغاز به کار کارگاه‌های تولید ماسک توسط بانوان بسیجی

مینو اصلانی در گفت و گو با خبرنگار مهر، درباره اقدامات این سازمان برای مقابله با شیوع کرونا گفت: سازمان بسیج زنان قرارگاهی ویژه مقابله با شیوع کرونا تشکیل داده و یک محور آن کمک به خانواده‌ها در رفع آلودگی محلات و ضدعفونی کوچه‌های مناطق مختلف شهر توسط خود مردم و نیروهای بسیج است.

وی افزود: برای این منظور تفاهم نامه‌ای با چند دستگاه کشور امضا شده و افراد به صورت تیم‌های دو نفره، مکان‌های عمومی و خیابان‌ها را ضدعفونی خواهند کرد.

وی تشکیل کارگاه برای دوخت ماسک را یکی دیگر از اقدامات بسیج خواند و گفت: در سطح کشور با همکاری بسیج کارگاه‌هایی برای دوخت ماسک در نظر گرفته شده و تقریباً شروع به کار کرده‌اند، این کارگاه‌ها مطابق با استانداردهای محیطی و بهداشتی تعبیه شده و تعداد تولیدات روزانه نیز بر اساس نیاز وزارت بهداشت تعیین خواهد شد.

اصلانی اظهار داشت: بسیج زنان همانطور که در ایام دفاع مقدس وظیفه پشتیبانی جبهه‌ها را بر عهده داشت در این ایام نیز به وِیژه در استان‌های قم، تهران و گیلان به پشتیبانی خواهد پرداخت. در حال حاضر بانوان بسیجی آموزش‌های لازم برای دوخت استاندارد ماسک‌ها را گذرانده‌اند و به زودی این اقلام به صورت رایگان میان مردم توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به توزیع بسته‌های غذایی میان خانوارهای نیازمند تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن سال جدید بسته‌های معیشتی میان خانواده‌های نیازمند توزیع خواهد شد تا خانوارهای بی بضاعت در ایام شیوع کرونا، حداقل با مشکل تامین مواد غذایی مواجه نشوند.

اصلانی ابراز داشت: طبق روال گذشته، خانواده‌های نیازمند در سطح شهرها شناسایی شده و بسته‌های معیشتی نیز به زودی میان آنها توزیع خواهد شد.

رئیس جامعه بسیج زنان با تاکید بر برگزاری مراسم دعا برای کمک به مقابله با ویروس کرونا، تصریح کرد: در اسلام نیز همواره بر برگزاری مراسم دعا و نیایش در ایام بروز بحران‌ها تاکید شده است. به همین منظور در این ایام برگزاری مراسم‌های دعا و نیایش می‌تواند به عبور از این بحران کمک کند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *