آغاز اجرای طرح منع عبور و مرور خودروها در استان مرکزی از فردا

آغاز اجرای طرح منع عبور و مرور خودروها در استان مرکزی از فردا
آغاز اجرای طرح منع عبور و مرور خودروها در استان مرکزی از فردا

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از محورهای استان در راستای رصد اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در اراک، اظهار داشت: امروز به منظور رصد اقدامات دو روز گذشته در ارتباط با کنترل شدید تر در محورهای ورودی و خروجی استان و محورهای فرعی از بیش از ۲۰ نقطه استان از قبیل معابر شمالی ورودی به شهر اراک و جنوب استان مرز بین استان مرکزی با همدان و لرستان بازدید به عمل آمد.

وی ادامه داد: پیرو دستور العمل ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص فاصله گذاری اجتماعی فرمانداران و ستادهای شهرستانی با همکاری سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، پلیس راهور، پلیس راه، ارتش استان از ورود بیش از ۹۰ درصد از خودروهای غیر بومی به داخل استان جلوگیری کردند.

استاندار مرکزی گفت: بیش از ۹۰ درصد از خودروهای غیر بومی استان از مسیر کنار گذر و کمر بندی عبور می‌کنند و مردم و مسافرین نیز این مساله را رعایت می‌کنند.

آقازاده خاطر نشان کرد: بازدید از محورهای غربی استان در شهرستان‌های کمیجان، ساوه و زرندیه فردا انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: بر اساس مصوبه قرارگاه استانی منع عبور و مرور خودروها در سطح شهرها از ۱۱ لغایت ۱۳ فروردین ماه اجرایی می‌شود و فردا به دلیل باز بودن ادارات، مقرر شد، ادارات و کارخانجاتی که کارکنان آن‌ها فردا در شهر تردد می‌کنند، شماره پلاک و نام مالک آن‌ها توسط مدیران ادارات مربوطه به استانداری اعلام شود تا پس از هماهنگی‌های انجام شده با نیروی انتظامی مجوز عبور صادر شود.

استاندار مرکزی بیان کرد: همچنان از مردم انتظار می‌رود که در طی سه روز آینده از آوردن خودرو به خیابان‌ها خود داری کنند چرا که مشمول جریمه ۵۰۰ هزار تومانی خواهند شد و فرمانداری‌های شهرستان‌ها می‌توانند برای تردد خودروها به صورت محدود در مواقع اضطراری مجوزهای عبور را صادر کنند تا با هماهنگی نیروی انتظامی این کار انجام شود.

آقازاده اظهار کرد: با توجه به آمارهای موجود ناشی از شیوع ویروس کرونا در استان و این قبیل تمهیدات انجام شده امیدواریم آمار استان مانند روزهای گذشته آمار قابل قبولی باشد.

وی گفت: با توجه به اقدامات انجام شده و همکاری مردم، استان مرکزی جزو استان‌های خوب در تثبیت بیماری است و بیش از ۶۷ درصد از مبتلایان قطعی کرونا در استان بهبود پیداکرده و از مراکز درمانی مرخص شدند.

استاندار مرکزی بیان داشت: بنا بر آمارهای اعلام شده استان مرکزی از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رتبه دهم قرار گرفته است و امیدواریم با تداوم همکاری مردم موفقیت‌های بیشتری حاصل شود و از پیک دوم شیوع این ویروس به سلامت عبور کنیم.

آقازاده گفت: تاکنون ۹۶۰ هزار نفر (۷۰ درصد) از جمعیت استان مورد غربالگری قرار گرفتند و شرایط استان در این حوزه با توجه به آمار کشوری بهتر است و از مردم انتظار می‌رود که وارد سامانه غربالگری شوند و در این طرح مشارکت کنند تا هیچ نوع بیماری کرونا به صورت مخفی در جامعه وجود نداشته باشد و به موقع شناسایی شود.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *