آرین‌منش: مجلس یازدهم برای حل مشکلات مردم باید با دولت تعامل کند

آرین‌منش: مجلس یازدهم برای حل مشکلات مردم باید با دولت تعامل کند
آرین‌منش: مجلس یازدهم برای حل مشکلات مردم باید با دولت تعامل کند

ایسنا/خراسان رضوی نماینده سابق مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم باید به جای تقابل با دولت، تعامل با دولت را به منظور حل مشکلات کشور و مردم در اولویت خود قرار دهد.

جواد آرین‌منش در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به تکثر جریان اصولگرا در مجلس یازدهم بیان کرد: در هر جریان و طیف سیاسی، تمام‌ افرادی که برای پیروزی در انتخابات باهم ائتلاف می‌کنند و جبهه واحدی را تشکیل می‌دهند دارای سلیقه‌ای یکسان نیستند و تنوع سلایق در جریان اصولگرایی نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان در ابتدا برای پیروزی در انتخابات، ناگزیر با هر سلیقه‌ای دور هم جمع می‌شوند و جبهه واحدی را تشکیل می‌دهند و وارد مجلس می‌شوند، ادامه داد: اما در مجلس وجود اختلاف و تضارب آرا چه بین اصولگرایان چه بین غیر اصولگرایان و یا بین اعضای جناح‌ها با هم، امری طبیعی است .

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: با توجه به مشکلاتی نظیر تحریم‌های بزرگ اقتصادی، کاهش درآمدهای نفتی و کسری شدید بودجه کشور و دولت، هم مجلس و هم دولت با چالش های بسیار جدی روبرو هستند و انتظارات مردم نیز برای حل مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی زیاد است . به همین دلایل بعید به نظر می‌رسد که در کوتاه مدت مجلس و دولت بتوانند بر این مشکلات فائق بیایند . لذا وجود انسجام درون مجلس و همین‌طور بین قوای کشور ، ضروری است .

آرین منش تصریح کرد: مجلسی موفق است که مصوبات آن توسط دولت اجرا شود، اگر مجلس بهترین قوانین را هم تصویب کند اما دولت این قوانین را به مرحله اجرا درنیاورد، این قوانین بی اثر باقی می‌مانند، لذا مجلس و دولت برای برون رفت از مشکلات، ناچار به همکاری و تعامل هستند ‌.

وی افزود : ممکن است مجلس از ابزارهای نظارتی خود حداکثر استفاده را ببرد و مرتبا وقت مجلس به جای پرداختن به مشکلات کشور، به استیضاح و طرح سوال از دولت سپری شود که اگر چنین باشد عملا در این یک سال پایانی عمر دولت توقف در کارها ایجاد می‌شود که هیچ سودی به حال کشور و مردم نخواهد داشت، در حالی که انتظار مردم این است که مشکلات اقتصادی آنها با وجود این تورم سرسام آور، هرچه سریع‌تر حل شود. لذا مجلس و دولت ناگزیر به تعامل بیش از پیش هستند.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطر نشان کرد : تعامل مجلس و دولت معمولا از طریق طرح هایی که مجلس ارائه می‌کند یا لوایحی که دولت به مجلس ارائه می‌دهد، انجام می‌شود و در حوزه نظارت نیز مجلس باید در کنار قوه قضائیه، بازرسی کل کشور و سایر نهادهای بازرسی، به منظور جلوگیری از بروز فساد و اختلاس، وظایف خود را انجام دهد تا از منابع موجود استفاده مطلوب صورت گیرد .

نماینده پیشین مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، ضمن اشاره به گمانه‌زنی‌ها در خصوص پررنگ‌تر شدن مشکلات اقتصادی در دوران پسا کرونا اظهار کرد : اولویت مجلس و دولت در وهله اول باید کاهش و حل مشکلات اقتصادی مردم، افزایش رونق در کسب و کار ، بهره گیری از منابع موجود، ارتقاء بهره وری، ایجاد تحرک در حوزه صنعت و اقتصاد و مواردی از این دست باشد تا سطح زندگی مردم بهبود یابد .

آرین‌منش افزود: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، قرار بود ما روزانه یک میلیون بشکه نفت به قیمت بشکه‌ای ۵۰ دلار صادر کنیم که این میزان سهم بالایی از بودجه امسال کشور را به خود اختصاص داده بود، اما تا به الان این درآمد تحقق پیدا نکرده و بعید هم هست که تا پایان سال محقق شود .

وی در ادامه گفت: این مشکلات که باعث کسری بودجه شده‌اند، موجب می‌شوند دولت به بانک مرکزی متوسل شود و اسکناس بدون پشتوانه چاپ کند که باعث بروز تورم روزافزون و کاهش ارزش پول ملی و در نهایت افزایش نرخ بیکاری و نارضایتی مردم می‌شود، مجلس باید به جای تقابل با دولت، تعامل با دولت به منظور حل این مشکلات را در اولویت‌های خود قرار دهد ‌.

آرین منش در خصوص یکدست بودن سلایق سیاسی در مجلس یازدهم، بیان کرد: یکدست بودن تا آنجایی که باعث کاهش تنش‌ها و دستیابی سریع‌تر به جمع بندی در مسائل شود، نکته مثبتی است، اما اگر یکدست شدن به معنای این باشد که تمام نمایندگان نسبت به ضعف‌ها و نقایص موجود با هم تفاهم و سکوت کنند و اعتراضی وجود نداشته باشند باعث متضرر شدن مردم می‌شود.

انتهای پیام


منتشر شده

در

اخبار استانها, خراسان رضوی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *