آخرین وضعیت تجلیل از مدال‌آوران سال ۹۷/ دغدغه همیشگی پابرجاست!

به گزارش خبرنگار مهر، تجلیل از ورزشکاران برنامه‌ای است که وزارت ورزش طبق آئین نامه مصوب و برای تقدیر از مدال آوری نمایندگان ایران در رویدادهای مختلف آسیایی و جهانی انجام می‌دهد.

البته تامین بودجه لازم برای پرداخت پاداش مدال‌آوران که تا پیش از این به صورت سکه انجام می‌شد، بعضاً باعث تاخیر در برگزاری مراسم می‌شد کما اینکه خردادماه سال ۹۷ پرداخت پاداش مدال‌آوران سال‌های ۹۵ و ۹۶ به صورت همزمان و در یک مراسم واحد انجام شد.

البته آخرین مراسم ویژه تقدیر از مدال‌آوران رشته‌های مختلف خردادماه سال جاری و در قالب ضیافت افطار رئیس جمهور برگزار شد. این مراسم اما ویژه ورزشکاران مدال‌آور در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی ۲۰۱۸ اندونزی بود که اتفاقاً به خاطر چگونگی برگزاری با انتقادات زیادی هم همراه بود چرا که در جریان خودِ مراسم هیچ تقدیری از مدال‌آوران صورت نگرفت و در نهایت هم معادل ریالی سکه‌های وعده داده شده در اختیار آنها قرار گرفت.

در هر صورت اینکه سایر ورزشکاران مدال‌آور در طول سال ۹۷ پاداش سکونشینی خود در میادین بین‌المللی مختلف را هنوز دریافت نکرده‌اند چه برسد به ورزشکارانی که امسال و در رشته‌های مختلف صاحب مدال شده‌اند.

با این حال وزارت ورزش هنوز برنامه مصوبی برای برگزاری مراسم تقدیر و پرداخت پاداش مدال‌آوران ندارد. این موضوع را مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش به خبرنگار مهر اعلام کرد.

وی گفت: اولین مراسم تقدیری که وزارت ورزش برگزار کند، ویژه مدال‌آوران سال ۹۷ خواهد بود. برآورد لازم در مورد میزان بودجه‌ای که برای تقدیر از این مدال‌آوران نیاز است هم انجام شده اما هنوز رقم مورد نیاز تامین نشده است.

معاون وزیر ورزش از اعلام رقم پیش بینی شده برای تقدیر از قهرمانان سال گذشته امتناع کرد اما گفت: قاعدتاً رقم بالایی نیاز است و تا زمانیکه تامین نشود، برنامه‌ای برای برگزاری مراسم تقدیر نخواهیم داشت.

علی نژاد در پاسخ به این پرسش که «با این اوصاف امسال مراسم تقدیری برگزار نخواهد شد؟»، گفت: تا به امروز بودجه لازم برای تقدیر از قهرمانان سال ۹۷ در وزارت ورزش تامین نشده است. البته که به فکر هستیم و پیگیر موضوع هم هستیم. به محض تامین بودجه برای برگزاری مراسم و پرداخت پاداش قهرمانان اقدام می‌شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش همچنین در مورد تقدیر از مدال‌آوران سال جاری گفت: باید سال به پایان برسد تا بتوانیم در مورد تعداد مدال‌آوران و بودجه لازم برای پاداش آنها جمع بندی کامل داشته باشیم. مراسم تقدیری که در اولین فرصت برگزار شود به مدال‌آوران سال ۹۷ – جز بازی‌های آسیایی و پاراآسیاییاختصاص دارد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *