آجرلو: دنبال انتقام گیری از تاج نیستم

به گزارش” ورزش سه” بعد از اعلام رای فدراسیون جهانی فوتبال در پرونده شکایت مارک ویلموتس حجم انتقادات نسبت به مهدی تاج رئیس سابق فدراسیون فوتبال فزونی یافته است.مصطفی آجرلو مدیرعال سابق باشگاه های پاس و تراکتور و رقیب مهدی تاج در انتخابات ریاست فدراسیون دوره قبل در رابطه با شرایط اینروزها فدراسیون و عملکرد مهدی تاج در پرونده مارک ویلموتس گفت:” آقای تاج رقیب من بوده و من منتقد عملکرد او بوده و هستم. نقدم را هم عیان گفته ام و حتی درباره دخالت در انتخابات فوتبال که منجر به روی کار آمدن آقای تاج شد،  به معاون اول رییس جمهور نامه نوشتم. معتقدم که در انتخابات سال ۹۵ مهندسی صورت گرفت، الان هم نقدهای خودم را در موضوع قرارداد ویلموتس گفتم اما اینها دلیل نمی شود که به دنبال انتقام گیری باشیم و هرگونه تهمتی را بیان کنیم. ادعاهای مختلف باید توسط مراجع قضایی بررسی شود. عملکرد ایشان در زمینه انتخاب ویلموتس و شیوه عقد قرارداد با او حتما قابل نقد است و باید نسبت به این موارد پاسخگو باشند اما در مورد برخی موارد اتهامی باید کمی خویشتندار بود تا مراجع ذیصلاح درباره آن سخن گویند.”

آجورلو همچنین گفت: “تاکید من بر استقلال، عدالت، شفافیت ، توسعه و کارآمدی فوتبال است که مثل یک زنجیر به هم پیوسته و جدا نمی شود. تا زمانی که فوتبال مستقل نباشد و سیاسیون در آن دخالت کنند ، وابستگی به دولت‌ها پیامد بهتری به همراه نخواهد داشت. مجلس می تواند نقش کلیدی و سازنده در آینده فوتبال داشته باشد با تصویب قوانینی که استقلال و عدالت را در فوتبال محقق می کند. فوتبال ما غنی و‌ ثروتمند است اما با ناکارآمدی اداره می شود.”

او در ادامه گفت:” کارآمدی این است که فدراسیون فوتبال ساختار مشخصی برای انتخاب سرمربی داشته باشد، کمیته فنی قدرتمندی داشته باشد که اگر داشت امروز در قبال این انتخاب پاسخگو بود. اگر ساختار و کارآمدی دیده می شد امروز به این سوال پاسخ می‌دادند که آیا مربیان جوان ایرانی شایستگی و توانمندی بیش از ویلموتس نداشتند و نتایج ضعیف تری کسب می کردند؟‌ اگر مشکل تامین منابع و انتقال پول داشتیم چرا بعد از کی روش و یا حتی بعد از ویلموتس به داشته های خودمان اعتماد نکردیم؟ عدالت این است که مربیان تیم های ملی دیگر یا اعضای تیم های ملی فوتسال و بانوان ۱۸ ماه حقوق نگیرند، پاداش نگیرند و ما برای مدت ۶۰ روز بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به یک مربی ناکارآمد خانه نشین پرداخت کنیم؟”

مدیرعامل سابق تراکتور افزود:” در این شرایط بحرانی همه اهالى فوتبال، وزارت ورزش و متولیان اصلى این قرارداد مقصران این موضوع هستند. دوستان که متولى امر و تصمیم گیرنده در این حوزه بودند و امروز مدعى مى‌شوند هیچ دخالتى نداشتند باید در قبال جامعه، قانون و نهادهای مسئول پاسخگو باشند.” او در ادامه گفت:” فوتبالی‌ها باید آینده فوتبال را رقم بزنند و از حق خودشان به پشتوانه قانون دفاع کنند. نهاد اداره کننده فوتبال قدرت و توان و مقبولیت ندارد و به همین واسطه فوتبال دچار آشفتگی شده است. فاجعه ویلموتس هم در واقع حاصل این آشفتگی و چرخه و ساختار غلط فوتبال کشور است. فراتر از افراد برای اصلاح فوتبال نیاز به اصلاح ساختارها و کارآمد کردن دستگاه فوتبال کشور داریم.”


منتشر شده

در

اخبار ورزشی, فوتبال

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *