پیشنهادجدید ژاپن برای شکستن تحریم‌ها/اروپا هم علیه تحریم فعال است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی پس از بازگشت از سفر به مالزی و ژاپن در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران با اشاره روابط تهران و کوالالامپور اظهار کرد: رابطه با کشور مالزی برای ما اهمیت دارد. از ابتدای دولت یازدهم روابط دو کشور نسبت به قبل گرم‌تر شد و در دوران آقای ماهاتیر محمد این ارتباط نزدیکتر شد.

وی افزود: به زودی اجلاس دو کشور تشکیل خواهد شود و در آینده نزدیک ماهاتیر محمد به تهران سفر خواهد کرد. در سفر به مالزی تصمیمات خوبی در حوزه صنعت اتخاذ شد تا با همکاری یکدیگر اقداماتی را انجام دهیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به سفر به توکیو، خاطرنشان کرد: امسال نودمین سال روابط سیاسی دو کشور است. در طول امسال سه ملاقات با آقای آبه داشتیم. در این دیدارها در رابطه با روابط دوجانبه بحث‌ها و بررسی‌هایی صورت گرفت.

روحانی خاطرنشان کرد: در این دیدارها ما یک جلسه‌ای با شرکت‌های ژاپنی داشتیم که در ایران فعالیت می‌کردند و روابط اقتصادی خود را هنوز حفظ کردند و سابقه ۷۰ ساله در ایران دارند. همه آنها تاکید داشتند که این روابط را ادامه دهند.

وی ادامه داد: در مساله تحریم، برخی از کشورها حساس‌تر از بقیه کشورها هستند، البته همه مخالف تحریم هستند و می‌دانند که این تحریم خلاف مقررات است و به جایی نمی‌رسد اما تحریم به ضرر همه کشورهاست و تنها به ضرر ایران نیست.

رئیس‌جمهور گفت: ژاپنی‌ها و اروپایی‌ها فعال هستند تا تحریم‌ها را بشکنند و ما معتقدیم شکستن تحریم‌ها و خنثی کردن توطئه‌های آمریکا علیه ایران یک کار ملی و انقلابی است.

روحانی اظهار کرد: ژاپنی‌ها در حوزه شکستن تحریم‌ها پیشنهادات جدیدی داشتند و ما هم راهکارهای خود را ارائه دادیم.

ادامه دارد….

دیدگاه‌ها

یک پاسخ به “پیشنهادجدید ژاپن برای شکستن تحریم‌ها/اروپا هم علیه تحریم فعال است”

  1. خدا کنه جامعه جهانی با تحریم ها دیگه همراهی نکنه و ترامپ هم برکنار بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *