خط و نشان جانشین فرمانده ناجا برای اراذل و اوباش

اعتمادآنلاین| سردار قاسم رضایی در اجرای طرح “اقتدار” که ویژه برخورد با اراذل و اوباش است و پیش از ظهر امروز در ستاد فاتب به اجرا درآمد گفت: یک بار در رسانه ها اعلام کردم که ناجا از مردم، انقلاب و برای مردم است و با روحیه و منش انقلابی قانون را اجرا می کند.

رضایی با تاکید بر اینکه رعایت حقوق شهروندی خط قرمز ناجاست افزود: افرادی مانند این رذل ها و اوباش گران که با عربده کشی آسایش و آرامش مردم را هدف قرار می دهند باید بدانند که اگر دست شان را با قمه و برای سلب آسایش مردم بالا ببرند گرز به دستان نیروی انتظامی این دست را طوری می زنند که پایین بیاید و دیگر بالا نرود. اگر این افراد با قد دو متری که خداوند به آنها داده آسایش و آرامش مردم را صلب کنند مامور ما موظف است پای او را طوری بشکند که دیگر نتواند راه برود.

وی ادامه داد: مملکت ما قانون دارد و معنا ندارد که اراذل و اوباش در خیابان و پارک و دیگر مناطق مزاحم نوامیس مردم شوند. بیایند به خانه و مغازه کسی بریزند و او را تهدید کنند. مملکت قانون و قضاوت و عدلیه دارد و مردم از پلیس و دستگاه قضا انتظار دارند که با این افراد قاطعانه برخورد کند.

جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه اگر قانون فعلی بازدارنده نیست باید حتما قانون را محکمتر کرد، گفت: کار پلیس برای آرامش است و در این راستا باید از تمام توان و ابزارها استفاده کنیم. اگر ثابت شود که کسی قصد داشته برای رعب و وحشت مردم اقدام کند و آنان را به وحشت و ترس انداخته است باید آن دست را قطع کنند. معنا ندارد جوان ۱۸، ۲۰ ساله ما اسیر فضای مجازی شده و با دیدن چنین افرادی خودش را گرفتار کند و با رفتار عبرت آموز باید از این موارد جلوگیری کرد.

رضایی با بیان اینکه نیروی انتظامی با فردی که امنیت و آرامش مردم را به خطر بیندازد مماشات ندارد، ادامه داد: خوشبختانه دستگاه قضایی هم هماهنگی خوبی در این خصوص دارد. این رذل ها و علف های هرز باید درو و کنده شوند و دور انداخته شوند و این راهبرد ما با افرادی است که ارزش ها را رعایت نکنند.

وی تصریح کرد: پیام من به اراذل و اوباش این است که همین حالا برگردند به کنار خانواده هایشان و به زندگی شریف و عادی خود بپردازند. اگر بخواهند به این روند ادامه دهند دستشان قطع خواهد شد یا سال های سال را باید در زندان بگذرانند. ما دوست داریم حتی این افراد نیز با دست کشیدن از اقدامات خود در فضای آزاد کشور زندگی و معاشرت کنند.

رضایی با بیان اینکه ما از دستگیری این اراذل و اوباش خوشحال نیستیم گفت: ما برای آرامش و امنیت کشور لحظه شماری می کنیم و بهترین شرایط این است که این افراد اصلا جرمی مرتکب نشوند که دستگیر شوند اما اگر مرتکب جرمی شوند برخورد ما با آنان قاطعانه خواهد بود.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: همانطور که در اوایل انقلاب با ضد انقلاب برخورد شد در طول هشت سال دفاع مقدس با بعثی ها جنگیدیم و در عراق و سوریه با داعش مقابله کردیم امروز هم افرادی که در مقابل این اراذل و اوباش قرار بگیرند مانند همان رزمندگان هستند. چرا که این اوباش دقیقا مانند همان افراد رفتار می کنند.

وی با تاکید بر اینکه برخورد پلیس با اراذل و اوباش مقطعی نیست، گفت: برای ما فرقی ندارد که یک نفر سابقه دار باشد یا بار اولش باشد، خط قرمز ما آرامش و امنیت مردم است و نمی توانیم تحمل کنیم که این افراد آرامش مردم را سلب کرده و به مزدورهای بیگانه تبدیل شوند.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا، درباره حضور اراذل و اوباش در فضای مجازی نیز گفت: این افراد نیز همچون فضای حقیقی مرتکب کار خلاف شده و با آنان برخورد خواهد شد. پلیس فتای ما در این زمینه اشراف و اطلاعات خوبی دارد.

وی درباره فعالیت قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش نیز گفت: از استان های دیگر گزارش گرفتم و مشخص شده که در بسیاری از استان ها فعالیت اراذل و اوباش کاهش پیدا کرده و آنها هم که به رفتارهای مجرمانه خود ادامه داده و برنگشتند حالا دنبال سوراخ موشند. این از دستاوردهای این قرارگاه است و فعالیت های آن ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا

 

اخبار حوادث|


منتشر شده

در

اخبار حوادث, اخبار روز

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *