اعتراض به اصلاح قیمت بنزین عامل ترافیک در شهر یزد شد

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که روز بعد از گرانی بنزین، تمام خیابان‌ها و پمپ بنزین های یزد آرام بود، امروز تعدادی از خیابان‌ها و محله های یزد شاهد حضور جمعی از مردم معترض به گرانی بنزین بود.

میدان امیرچخماق، میدان شهید بهشتی و حدفاصل میدان باهنر تا میدان امام حسین (ع)، محل مراجعه افرادی بود که به سیاست های دولت در زمینه گرانی بنزین معترض بودند.

مردم یزد که لغو گرانی بنزین را یک خواسته کاملا اقتصادی و اجتماعی و مبرا از مسائل سیاسی می دانند، در اجتماعی آرام با متوقف کردن خودروهای خود در مسیرهای یاد شده به این تصمیم دولت واکنش نشان دادند.

تعدادی نیز با اجتماع در مقابل استانداری، با سر دادن شعارهایی خواستار لغو گرانی بنزین شدند.

«بنزین گرون‌تر شده، فقیر فقیرتر شده»، شعار اصلی مردم در اعتراض به گرانی بنزین خطاب به دولت بود.

در برخی مسیرها، عده‌ای قصد آتش زدن لاستیک را داشتند که مردم از اقدام آنها جلوگیری کردند و اجازه ندادند تا اقدام آنها برای اعتراض به سیاست های دولت در زمینه گرانی بنزین، به اغتشاش و جنجال کشیده شود.

اکنون به جز مسیر میدان شهید باهنر تا میدان امام حسین (ع)، تمام مسیرها باز است و اجتماع مردم نیز تنها در مقابل استانداری و میدان امیرچخماق ادامه یافته است.

شعارهای مردم خطاب به دولتمردان به ویژه رئیس جمهور، حول محور گرانی بنزین، افزایش فاصله طبقاتی و سیاست غلط اقتصادی دولت است.

«نیروی انتظامی، حمایت حمایت» نیز از دیگر شعارهای یزدی‌ها در اعتراض به گرانی بنزین بود.

اجتماع کنندگان همکاری لازم را با نیروهای پلیس دارند و اجازه نمی دهند اغتشاشگران به جمع آنها اضافه شوند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *