اظهارات ظریف در خصوص گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان جمعه شب هنگام ورود به آنتالیای ترکیه به منظور شرکت در بیست و چهارمین نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو در جمع خبرنگاران با ارائه توضیحاتی در مورد اقدام ایران در راستای اجرای گام چهارم کاهش تعهدات برجامی، اظهار کرد: ما گام چهارم را برداشتیم. با توجه به اینکه گفته بودیم که اگر اقدامات طرف مقابل در مورد برجام به نتیجه نرسد، گام‌های بعدی را برمی‌داریم و این اقدام در همین چارچوب انجام شده است.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان خاطرنشان کرد: در همان روز اول کاهش تعهدات برجامی، رییس جمهور اعلام کردند که ایران گام‌های خود را در راستای کاهش تعهدات برجامی در چارچوب برجام و جهت حفظ حقوق ملت در پاسخ موارد نقض موارد توسط آمریکایی‌ها و همچنین کاستی‌ها و موارد نقضی که اروپایی‌ها که در این زمینه داشته‌اند برخواهد داشت ولی مذاکره نیز خواهیم کرد و در همین چارچوب از همان روز اول مذاکره را آغاز کردیم.

ظریف با بیان اینکه هیچ گاه به مذاکره، نه نگفتیم، افزود: اکنون نیز با طرف‌های مختلف که مایل هستند که برجام حفظ شود در حال گفت‌وگو هستیم. فرانسوی‌ها کماکان گفت‌وگوهایشان را ادامه می‌دهند و همچنین سایر کشورهایی که علاقه‌مند به این موضوع هستند.

وزیر خارجه ایران  در همین چارچوب تاکید کرد: ما همیشه در را برای مذاکره و رسیدن به توافق باز گذاشته‌ایم.


منتشر شده

در

اخبار روز, اخبار سیاسی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *