آغاز طرح برخورد با تورهای گردشگری غیر مجاز در خراسان رضوی

آغاز طرح برخورد با تورهای گردشگری غیر مجاز در خراسان رضوی
آغاز طرح برخورد با تورهای گردشگری غیر مجاز در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان رضوی گفت: طرح برخورد با تورهای غیر مجاز گردشگری در استان خراسان رضوی آغاز شده است.

ابوالفضل مکرمی‌فر در خصوص طرح برخورد با تورهای غیر مجاز گردشگری، عنوان کرد: با پیگیری‌های مستمر در خصوص جلوگیری از فعالیت گروه‌های غیر مجاز که بیشتر در قالب تورهای طبیعت‌گردی فعالیت می‌کنند، با موافقت دادستانی تیمی متشکل از ماموران نیروی انتظامی و پلیس امنیت اخلاقی نماینده تعیین شده است، همچنین نماینده‌ای از جانب اداره کل گردشگری استان و هیات کوهنوردی در هفته گذشته در محل اداره کل میراث استان تشکیل شده است.

وی افزود: پس از برگزاری دو جلسه با حضور نمایندگان فوق در محل پلیس امنیت اخلاقی تصمیم برخورد قاطع با متخلفان و سرگروه‌های تورهای غیر مجاز اتخاذ شد و براساس این تصمیم، طی چند روز گذشته این تیم در محل سوار شدن دو گروه از تورهای غیر مجاز حضور یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی بیان کرد: پس از بررسی مدارک مربوطه از حرکت هر دو گروه جلوگیری شد و برنامه سفر آن‌ها که شامل دو دستگاه اتوبوس در مسیر دره شمخال بود، ابطال و مسئول آن‌ها توسط پلیس امنیت اخلاقی برای تشکیل پرونده و اعزام به دادستانی به محل یگان فوق هدایت شد. همچنین این تیم طی چند روز گذشته با حضور در محل تجمع و سوار شدن این گروه‌ها برای متوقف نمودن هفت دستگاه اتوبوس و دو دستگاه مینی‌بوس در مسیرهای مختلف اقدام کرد.

براساس گزارش روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، وی خاطرنشان کرد: پس از بررسی مدارک، تورها باطل اعلام شد و پس از پراکنده شدن مسافران، برگزارکننده این تورها که در قالب تورهای گردشگری و کوهنوردی فعالیت می‌کردند نیز برای تشکیل پرونده و اعزام به دادستانی استان به محل یگان پلیس امنیت اخلاقی منتقل شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی اظهار کرد: از این پس با عزمی که در دستگاه‌های متولی وجود دارد این طرح به صورت مستمر و به ویژه در روزهای پایانی هفته تا ساماندهی کامل ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام


منتشر شده

در

اخبار استانها, خراسان رضوی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *