رئیس سیاست پولی بانک مرکزی انگلستان گفته است که تورم احتمالاً در بهار سال آینده با افزایش “راحتی” به بالای ۵٪ افزایش می یابد، زمانی که تنظیم کننده انرژی Ofgem یک نرخ را افزایش دهد. سقف قیمتی که میلیون‌ها خانوار را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

میزان بی‌سابقه مشاغل خالی نیز احتمالاً برای مدت طولانی‌تر از آنچه که قبلاً انتظار می‌رفت، ادامه خواهد داشت، زیرا بازار کار با تغییراتی که در اقتصاد ایجاد شده است سازگار می‌شود. بن برادبنت، معاون رئیس بانک مرکزی که مسئولیت سیاست پولی را بر عهده دارد، گفت: همه‌گیری.

ابهامات پیرامون تأثیر افزایش تقاضای دستمزد توسط کارگرانی که به دنبال محافظت از خود در برابر کاهش استانداردهای زندگی بودند به این معنی بود که او همچنان به دنبال نشانه‌هایی از مارپیچ دستمزد/قیمت بود.

“اگر دستمزد e. برادبنت گفت: انتظارات کارگران از افزایش تورم در آینده در پاسخ، یا اگر به دنبال جبران افزایش هزینه‌های زندگی باشند، دستمزدها نیز می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد، حتی بدون کاهش اضافی در بیکاری.

در صحبت با دانشکده بازرگانی دانشگاه لیدز، او گفت: تورم حداقل تا آوریل سال آینده در مسیر افزایش است ، زمانی که سقف قیمت قرار است افزایش یابد. او گفت: «نرخ کل تورم احتمالاً طی چند ماه آینده بیشتر افزایش می‌یابد و این احتمال وجود دارد که با تعدیل بعدی سقف Ofgem در قیمت‌های خرده‌فروشی انرژی، به راحتی از ۵ درصد فراتر رود».

او گفت که جهش اخیر در تورم کالاها، به ویژه خودروها، که تا حدی ناشی از فشار زنجیره تامین جهانی است، احتمالا محو و در برخی موارد معکوس خواهد شد، قبل از اینکه افزایش نرخ بانکی تاثیری داشته باشد.

او گفت: “هنوز فکر می‌کنم به احتمال زیاد – با نگاهی به چند سال آینده – همانطور که باید – احتمال کاهش این فشارها بر قیمت کالاهای معامله شده بیشتر از تشدید شدن است.

برادبنت در تنها اشاره به نوع جدید کروناویروس شناسایی شده در سخنرانی خود افزود: بدیهی است که نوع جدید Omicron بسته به اثربخشی موجود ممکن است این فرآیند را مختل کند. واکسن های ضد آن و شدت اثرات آن بر سلامتی. کسانی که ما هنوز نمی‌شناسیم.»

برودبنت یکی از هفت عضو کمیته سیاست پولی نه‌گانه بانک (MPC) بود که توسط رای دادن به نگه داشتن نرخ های بهره در ماه گذشته.

سیگنال های فرماندار، اندرو بیلی، و اعضای MPC، مایکل ساندرز و سر دیو رامسدن، سرمایه گذاران را متقاعد کرد. که بانک مرکزی در آستانه تشدید سیاست است.

در آستانه نشست ۱۶ دسامبر، سرمایه گذاران کمتر از ۵۰ درصد شانس قیمت گذاری را در بانک انگلستان نرخ ها را از ۰.۱٪ به ۰.۲۵٪ افزایش داد ، عمدتاً به دلیل ظهور نوع Omicron و عدم اطمینان در مورد مدت زمان بالا ماندن قیمت انرژی است.

هفته گذشته ساندرز اشاره کرد که به حفظ نرخ پایه در ۰.۱٪ رای خواهد داد و گفت: “منتظر شدن برای دیدن شواهد بیشتر در مورد اثرات احتمالی آن بر نتایج بهداشت عمومی و در نتیجه بر اقتصاد می تواند مزایای خاصی داشته باشد. ”

برایان هیلیارد، اقتصاددان در Société Générale، می‌گوید: «اگر حتی جنگ‌طلبان‌ترین عضو MPC نشان می‌دهد که ممکن است منتظر ماندن برای اینکه ببینیم چقدر جدی است ارزشی دارد. ظهور Omicron به نظر می رسد که ما باید انتظار داشته باشیم که سایر اعضا نیز نگرانی های مشابهی داشته باشند.


منتشر شده

در

اخبار سیاسی, بین الملل, گردشگری

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *