Tاپراتورهای باران گفته شده است که راه هایی برای کاهش صدها میلیون پوند از هزینه های عملیاتی راه آهن در سال آینده بیابند، در اقدامی که احتمالاً منجر به خدمات کمتر و ایستگاه‌های بدتر برای مسافران می‌شود.

دپارتمان حمل و نقل به دنبال کاهش ۱۰ درصدی هزینه ها پس از بودجه پاییز رئیس جمهور ریشی سوناک است.

در حالی که خزانه داری مشتاق محدود کردن هزینه های راه آهن است، که در طول همه گیری به شدت افزایش یافت، نامه هایی از مدیر عامل خدمات مسافری DfT، پیتر ویلکینسون، به اپراتورهای فردی فرستاده شده اند که کاهش های نوسانی مورد نیاز در سراسر صنعت را تعیین می کنند. /p>

در حالی که اپراتورهای قطار انتظار کاهش داشتند – طرح ویلیامز شاپس برای راه آهن که در ماه مه منتشر شد، هدف صرفه جویی ۱.۵ میلیارد پوندی را طی پنج سال آینده تعیین کرد. سال ها – فوریت و مقیاس تقاضاهای مالی شگفت آور بوده است. منابع دولتی گفتند که هیچ تصمیم نهایی وجود ندارد و درخواست از اپراتورهای فردی برای کاهش ۱۰ درصدی یا بیشتر در هزینه ها را رد کردند.

اپراتورها از آن زمان تحت قرارداد مستقیم دولتی بوده اند. لغو حق رای دادن در آغاز همه‌گیری در مارس ۲۰۲۰. تحت قراردادهای بازیابی اضطراری، هزینه ثابتی برای ارائه خدمات با ریسک درآمد و هزینه‌ای که دولت متحمل شده است، به آنها پرداخت می‌شود.

حتی اگر همانطور که منابع DfT پیشنهاد می کنند، آخرین فراخوان برای پس انداز یک “فرایند برنامه ریزی تجاری معمول” برای حفظ کارایی و کاهش هزینه مالیات دهندگان باشد، زنگ خطر در صنعت به صدا درآمده است. در حالی که داده‌های اثرات همه‌گیری بر الگوهای سفرهای ریلی و درآمد برای همه روشن است، بین کسانی که معتقدند حفظ خدمات و کرایه‌های پایین‌تر برای جذب مسافران ضروری است، شکاف ایجاد شده است. و کسانی که طرفدار کاهش هزینه‌ها و به حداکثر رساندن درآمد فعلی.

بر اساس آمار منتشر شده توسط اداره راه آهن و جاده در روز چهارشنبه، وزارت خزانه داری ۶.۵ میلیارد پوند اضافی را برای راه اندازی راه آهن در سال ۲۰۲۰-۲۱ خرج کرد تا درآمدهای از دست رفته را پوشش دهد زیرا تعداد مسافران به طور کلی ۷۸ درصد کاهش یافت.

این کسری به میزان قابل توجهی کمتر از این میزان مالی خواهد بود. در سال، با افزایش تقاضای هفتگی ریل به حدود ۷۰ درصد سطوح قبل از کووید. نوامبر – اگرچه انتظار می‌رود که کشف نوع Omicron و استفاده مجدد از ماسک اجباری باعث کاهش آمار شود. ارقام موقت DfT نشان دهنده کاهش ۱۰ درصدی سفر با قطار در دوشنبه گذشته است، اگرچه تأثیر طوفان ها نقش مهمی در این امر داشته است. “>

یک قطار اسکوتریل در کورور در مسیر خود از گلاسکو به مالاگ در خط وست هایلند. عکس: ایین مسترتون/آلامی

در ماه اکتبر، اپراتورهای قطار یک برنامه اخراج داوطلبانه را برای کاهش هزینه های کارکنان اعلام کرد. با این حال، محدودیت‌های بیشتر بودجه می‌تواند به معنای کاهش اجباری مشاغل باشد، زیرا بسیاری از هزینه‌های ثابت در راه آهن، مانند هزینه‌های حمل و نقل و دسترسی به مسیر، غیرممکن است که به سرعت کاهش یابد.

اپراتورها نگران هستند. آسیب شهرت و ضربه مالی ناشی از مدیریت زوال و اقدامات احتمالی صنعتی. طبق قراردادهای جدید، حداقل ۲۰ درصد از سود بالقوه به معیارهای عملکرد از جمله رضایت مشتری مرتبط خواهد بود. یکی از منابع داخلی گفت: “اگر بودجه را در نقطه ای تنظیم می کنید که مشتریان و کارکنان ناراضی باشند، دریافت این هزینه ها بسیار سخت به نظر می رسد.”

اخراج اجباری اقدامات اعتصابی خاصی را به همراه خواهد داشت، حتی در مقیاسی از خروج داوطلبانه – هزاران نفر فقط در Network Rail درخواست می کنند – هنوز پس از ماه‌ها گفتگو با اتحادیه‌ها.

اتحادیه‌ها در این مدت خود را برای نبرد بر سر کاهش پیشنهادی خدماتی که اپراتورها قبلاً انجام داده بودند آماده کرده‌اند. قبل از آخرین تقاضاهای کاهش هزینه DfT آماده شده است. راه آهن جنوب غربی که به شدت تحت تاثیر کاهش مسافران روزانه به لندن از کمربند کارگزاری سهام قرار گرفته است، در مورد کاهش زمان بندی بلندمدت که قرار است در دسامبر آینده معرفی شود، مشورت کرده است. یکی از سخنگویان SWR گفت که هنوز ۹۳ درصد از ظرفیت قبل از کووید را خواهد داشت و افزود که “مناسب و مسئول است که خدمات خود را متناسب با تقاضا در شرایط عادی جدید تنظیم کنیم”.

در همین حال، LNER که از زمان فروپاشی ویرجین توسط آخرین اپراتور خود دولت اداره می شود، در حال رایزنی در مورد قطع دفاتر فروش بلیط بوده است. اعتراضات علیه کاهش روز دوشنبه در ایستگاه‌های شمال شرق برگزار می‌شود.

تقاضا برای پس‌انداز پس از خط شمال شرقی HS2 و خط جدید لیدز-منچستر، تیرگی صنعت را تشدید کرده است. ماه گذشته در طرح راه آهن یکپارچه.

شوق در برخی از بخش‌های دولت برای ایجاد زیرساخت‌های ریلی جدید و بهبود خدمات – ابزاری کلیدی برای «همسطح‌سازی» مناطق و کربن‌زدایی حمل‌ونقل – با عدم تمایل وزارت خزانه‌داری برای هزینه بیشتر در حال حاضر مواجه شده است.

به دوران قدیم بریتیش ریل باز می گردد، زمانی که آنها خدمات را فشرده می کردند و سپس می گفتند هیچکس از قطار استفاده نمی کند زیرا سرویس زباله است

کریستین ولمار، نویسنده کتاب آتی تاریخ راه آهن بریتانیا، استدلال کرد که طرح ۹۶ میلیارد پوندی در واقع “رای اعتماد به آینده بلندمدت است. از راه آهن، هر چند اشتباه فروخته شود.

اما، وی گفت: “در کوتاه مدت، آنها به طور کامل در حال فشرده شدن هستند. نامنسجم است و تأثیرات واقعی خواهد داشت.

او پیش‌بینی کرد که برنامه‌های زمانی به احتمال زیاد کاهش می‌یابد و خدمات آخر شب برای کاهش هزینه‌ها لغو می‌شود: «به گذشته بازگشته است. چند روز از راه آهن بریتانیا، زمانی که آنها خدمات را فشرده کردند و سپس گفتند که هیچ کس از قطار استفاده نمی کند زیرا این سرویس زباله است.

«در یک دنیای منطقی آنها فقط خطوط انشعاب را قطع می کردند – اما آنها نمی توانند این کار را از نظر سیاسی انجام دهند زیرا وزرا گفته اند که در حال معکوس کردن Beeching هستند.” ، “ذهن راهنما” که ظاهراً تحت برنامه ویلیامز-شاپز برای بهبود راه آهن مسئولیت را بر عهده می گیرد.

شش ماه پس از انتشار، پیشرفت کند بوده است و اکنون قانون گذاری شده است. بعید است که هیچ نهاد جدیدی قبل از سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ اجرایی شود. رهبران منصوب آن – مدیر اجرایی شبکه ریل، اندرو هاینز، و رئیس آن، پیتر هند y – در حالی که ادارات دولتی بر سر کاهش طرح یکپارچه راه آهن درگیر شدند، دور ماندند.

همانطور که یکی از پیشکسوتان صنعت می گوید: «شبکه ریل نمی تواند حصار ایستگاه را رنگ کند. بدون اینکه اکنون از خزانه داری بپرسیم.”

رهبران صنعت و اتحادیه ها به طور یکسان معتقدند که خزانه داری می خواهد شرایط کاری را هدف قرار دهد. به گفته یکی از مقامات ارشد راه آهن: “بزرگترین چیز اصلاح در محل کار است، آنها معتقدند بهره وری پایین است.”

میک لینچ، دبیر کل RMT، آن را “بدبینانه” می بیند. بهره برداری از بحران کووید»، در زمانی که دولت از ارزش راه آهن به عنوان یک روش سبز حمل و نقل و راهی برای ارتقاء سطح صحبت کرده است. او گفت: «چیزی که آنها واقعاً می‌خواهند انجام دهند این است که نیروی کار موجود را کاهش دهند و در صورت بازگشت تقاضا، دوباره با شرایط و ضوابط پایین‌تری استخدام شوند. =” dcr-10khgmf”>

در ایمیل روزانه Business Today ثبت نام کنید یا Guardian Business را در Twitter در @BusinessDesk دنبال کنید

یکی از سخنگویان DfT گفت که با توجه به سطوح فعلی سرمایه گذاری، طرح ریلی ۹۶ میلیارد پوندی، “به طور آشکار نادرست” است که پیشنهاد کنیم دولت در حال کاهش در راه آهن است. و بازیابی خطوطی مانند اوکهمپتون.

آنها افزودند: “با کاهش قابل توجه تعداد مسافران، عدم اطمینان از کارآمدی راه آهن و کاهش هزینه های آن برای مالیات دهندگان، بی پروا و غیرمسئولانه خواهد بود.

“همانطور که مالیات دهندگان انتظار دارند، ما از اپراتورها خواسته ایم که طرح های تجاری معتبر و پایداری ارائه دهند که تضمین می کند پول مالیات دهندگان به طور موثر استفاده می شود، خدمات استثنایی ارائه می دهد، بهبودی را ارتقا می دهد تا تعادل در حمایت مالی را بازنشانی کند و اطمینان حاصل کند. راه آهن آینده روشنی دارد.”


منتشر شده

در

اخبار سیاسی, بین الملل, گردشگری

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *