Unalome توسط Graeme Cheevers، ۳۶ Kelvingrove Street, Finnieston, Glasgow G3 7RZ (0141 501 0553). سه وعده غذای رایگان ۸۰ پوند، منوی مزه ۹۰ پوند، شراب از ۳۴ پوند

در شروع شام ما در Unalome توسط Graeme Cheevers، که هجاهای بسیار افتضاحی برای فقط یک نام رستوران است، پیشخدمت ما به طور رسمی اعلام می کند. که قبل از اینکه اجازه دیدن منو داشته باشیم، چند کاناپه برای ما می آورند تا کام را جلب کنند. من مطمئن هستم که روحیه من در این مورد اوج می گیرد. در عوض، آنها افتادگی دارند. من واقعاً مطمئن نیستم که به فریفتن کامم نیاز دارم. همینطور که هست خوبه، ممنون با این وجود، در آینده من جذابیتی وجود دارد.

دو کاناپه اول به اندازه کافی جامد هستند: یک پنیر گوگر گرم با پنیر وجود دارد. یک مرکز مایع، و یک نان بریوش مینیاتوری خمیری، پر از ترافل و ژامبون ایبریکو. سومین کاناپه، یک لوله شیرینی ترد پر از موس فوی گراس و تزئین شده با برگ های ریز، روی کاسه ای از سنگریزه ها قرار گرفته است، گویی کسی آن را در پارکینگ یک هتل روستایی انداخته است.

صرف استفاده از ماده‌ای که انتظار دارم به زودی به دلیل حیوان آزاری ممنوع شود، به ما می‌گوید. دقیقاً جایی که ما هستیم: در دریاچه‌های خودآگاه و تجملاتی رد می‌شویم. برای تاکید، وب سایت این رستوران را به عنوان “تجربه نهایی غذاخوری” توصیف می کند. این کلیشه “گروگان ثروت” را می گیرد و راه راه های سریع تر، تزریق توربو و یکی از آن ایروفویل های بزرگ و زائد را اضافه می کند که مردان به شدت برای چیزی که در فورد اسکورت خود قرار داده اند، بیش از حد جبران می کنند. اگر این ادعا درست بود، بعد از صرف غذا در رستوران دیگر نیازی به غذا خوردن نداشتم. برای ثبت، باید دوباره در رستوران غذا بخورم.

‘طعم کف جنگلی از قارچ پوره شده مارپیچ و فندقی.
>=”dcr-d73nb7″>”طعم های کف جنگلی قارچ و فندق پوره شده”: پیش غذای ماهی شور. عکس: Murdo MacLeod/The Guardian

همه چیز کمی بیش از حد گرم شده و کف دست عرق کرده است. حتی نام Unalome هم بزرگ است. این به نماد بودایی دوست داشتنی از حلقه ها و مارپیچ ها اشاره دارد که بر اساس تعاریف مختلف، چیزی کمتر از کل وجود انسان یا همان مسیری که ما در زندگی طی می کنیم را نشان نمی دهد. این مقدار بسیار افتضاحی است برای سه غذا به علاوه کاناپه و یک پیش دسر، حتی با ۸۰ پوند برای هر سر. یا ۹۰ پوند اگر به سراغ منوی طعم گوشت یا گیاهخواری بروید.

اما جاه طلبی اینجا واقعاً کوچک نیست. مدت کوتاهی پس از انتشار خبر راه اندازی در دنیای رستوران، ایمیلی از شخصی که با این تجارت درگیر بود دریافت کردم که با نفس نفس زدن به من می گفت این مکان ممکن است مکانی باشد که ستاره میشلن را به گلاسکو بازگرداند، گویی که به نوعی شهر را تبدیل به یک شهر می کند. مکانی بهتر. هیچ جا با داشتن رستوران های ستاره دار میشلین بهبود نمی یابد. همچنین جای کمتری برای نداشتن آن نیست. چیزی که به این نتیجه می رسد این است: سرآشپز Graeme Cheevers دو بار یک ستاره میشلن گرفته است، ابتدا در رستوران Martin Wishart در Loch Lomond، سپس در هتل دوست داشتنی Isle of Eriska. حالا او اینجا را باز کرده است و جاه طلبی های مشابهی دارد.

>=”dcr-d73nb7″>”به گنوکی های ساخته شده با ریکوتا فکر کنید”: لنگوستین با گنودی. عکس: مردو مک لئود/ نگهبان

بدیهی است، مرد می تواند آشپزی کند یکی از سه پیش غذای موجود دارای دو لنگوستین چاق، با گنودی ابرمانند – فکر کنید گنوکی فقط با ریکوتا درست می‌شود نه سیب‌زمینی – و یک سس خامه‌ای غنی و تسکین‌دهنده، طعم‌های تقویت‌شده با فلفل سانشو و ترکش مرکبات آهک انگشتی. یک زین غذای اصلی گوشت گوزن روی آن قرار دارد و با یک آب میوه عمیق و چسبناک و یک پوره کدو حلوایی ابریشمی همراه است. من به ویژه با یک پیش دسر کف شده از لیموترش و میوه شور با کشک گلنگال و لیمو جذب می شوم. کام قبل از فریب به طور کامل پاک می شود. همه اینها آشپزی جامد و نئوکلاسیک است. دقیقاً همان چیزی است که با این قیمت انتظار دارید.

اما موارد عجیب و غریبی وجود دارد که چشم ها را گشاد می کند. غذای دیگر، تکه‌های شیرین و چسبناکی از گوش ماهی مرین شده با طعم‌های قارچ و فندق پوره شده در کف جنگلی و در بالا مقداری کلمانتین می‌آورد. برای تزئین، ورق نقره ای وجود دارد، زیرا، خوب، این بهترین تجربه ناهار خوری و همه چیز است، حتی اگر در مورد آن آقای سالت باه استیک های با ورق طلا، هیچ هدفی ندارد. اما آن ورق نقره ای تاثیر بصری دارد. این به معنای یک غذای دریایی است. در عوض، ترکیب فویل نقره، آجیل، مرکبات و شیرینی افکار شیرینی‌پزی شکلاتی را برانگیخته است. خیلی عجیب است.

>=”dcr-d73nb7″>’Deep, sticky jus’: گوزن قلیه با کدو تنبل. عکس: Murdo MacLeod/The Guardian

برشته شده گل کلم روی غذای اصلی ماهی دلپذیر است، اما خود ماهی که به صورت استوانه ای ارائه می شود، کمی لطیف است. از بین دو دسر ما، برنده پارفه شاه بلوط با سیب ویندزور و موس سیب تیز است. طعم آرام بخشی پاییز دارد. تارت گلابی و کارامل کمتر موفق است. زیباست، اما به نظر می‌رسد که برای تبدیل شدن به یک لاستیکی عجیب آماده شده است.

برخی از این نکات ممکن است به نظر بی‌طرفانه بیایند. مطمئناً، ناله کردن در مورد سرد بودن خمیر ترش را می توان چنین تلقی کرد، بنابراین من به آن اشاره نمی کنم. اما بقیه آن صرفاً رستوران را مطابق با استانداردهای خودش نگه می دارد. صحبت از آن: اتاق چه خبر است؟ Unalome مجموعه ای از فضاهای به هم پیوسته را در یک ساختمان ماسه سنگی با استخوان بزرگ اشغال می کند. تلاش برای طراحی انجام شده است. ضیافت های چرمی، کف پارکت و پانل های عسلی وجود دارد. آنها همه اینها را انجام داده اند. سپس چراغ بزرگ را روشن گذاشته اند. هم روشن و هم روشن است. با وجود اینکه با توجه به حداقل نیاز برای داشتن سه دوره، فضایی برای ماندن در آن به نظر نمی رسد.

>=”dcr-d73nb7″>”از بین دو دسر ما، این برنده است”: پارفه شاه بلوط. عکس: مردو مک‌لئود/ نگهبان

آیا من یک بار دیگر از قول خود مبنی بر عدم انتشار نقدهای منفی شکسته ام؟ خب بله، فکر می کنم دارم، اما به همان دلیلی که دفعه قبل این کار را کردم. Unalome گران است. صورتحساب ما، با هر یک نوشیدنی قبل از شام، یک بطری آلبارینو ۴۶ پوندی از پایین ترین سطح لیست و خدمات، ۲۵۰ پوند بود. این مقدار زیادی از پول هر کسی در هر مکانی است، که انتظارات را ایجاد می کند، و اینکه به ما بگویید شما عالی هستید، واقعاً با عالی بودن یکسان نیست.

تظاهر نمی کنم. اشتهای من برای این نوع رستوران جاه طلبانه خودآگاه با منوهای مزه و شلوغش کم شده است. نمی‌خواهم در اتاق‌های ناهارخوری ساکتی بنشینم که به ندرت توسط افرادی که بهترین رفتارشان را غرغر می‌کنند، در انتظار فریفته شدن و شگفت‌انگیزی بنشینم. من تصمیم گرفتم، با توجه به پیش آگهی اش، این یکی را اجرا کنم. شاید این اشتباه من بود. در زیر Unalome، در فضای پایین‌تر ساختمان، یک بار ۱۵ ساله به نام Big Slope وجود دارد که در آن منوی گیاه‌خواری از پیتزا، برگر و موارد مشابه سرو می‌کنند. وقتی رفتم می‌توانستم چهره‌های شاد و خندان مشتری را از پنجره‌های داخل ببینم. به نظر می رسید همه آنها شب بسیار بهتری از من داشته اند.

اخبار

یک جدید این کافه در میفر لندن افتتاح می‌شود و برای بزرگسالانی که مشکلات یادگیری دارند، آموزش در حین کار ارائه می‌دهد. Fair Shot Café، با همکاری کالج وست لندن و Action on Disability، توسط بیانکا تاولا تأسیس شده است که ۳۰۰۰۰۰ پوند بودجه خصوصی برای این سرمایه گذاری در طول همه گیری جمع آوری کرده است. او همچنین شرایط مطلوبی را در سایت در خیابان مولتون جنوبی از مالکان گروسونور بریتانیا و ایرلند تضمین کرده است. به fairshot.co.uk مراجعه کنید.

تایلندی ۲۵ نفره روزا تایلندی رستوران های زنجیره ای طیف وسیعی از محصولات خرده فروشی از جمله کاری سبز، کاری قرمز و خمیر کاری ماسامان را در کنار روغن چیلی و سس ساتای روانه بازار کرده است. قیمت این محصولات بین ۳.۹۵ تا ۵.۹۵ پوند است و برای خرید در رستوران ها و بصورت آنلاین در بسته های هدیه برای تحویل در سراسر کشور در دسترس است.

فضای همکف پایین هتل ماندارین اورینتال در Knightsbridge لندن که به مدت ۱۰ سال تحت اشغال Bar Boulud بود تا اینکه قرارداد اکتبر گذشته به پایان رسید، قرار است یک رستوران جدید دریافت کند. Aubrey به عنوان izakaya توصیف می شود، اصطلاح ژاپنی برای میخانه یا مسافرخانه ای که در آن غذا در کنار نوشیدنی ها می آید، و خواهر و برادر رستورانی به همین نام در ماندارین اورینتال در هنگ خواهد بود. کنگ. منتظر منویی از سوشی، ساشیمی، ماکی رول، تمپورا و قیمت‌های واقعاً هیجان‌انگیز باشید. در mandarinoriental.com.

به جی به آدرس jay.rayner@observer.co.uk ایمیل بزنید یا او را در توییتر دنبال کنید @jayrayner1


منتشر شده

در

آشپزی, بین الملل, فرهنگ و هنر, مهارت های زندگی

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *