Tدر اینجا چیزهای کمی زیباتر از جمع شدن در اطراف محوطه کلیسای جامع گلاسکو در یکی از اولین صبح‌های شفاف و روشن پاییزی وجود دارد. در راه غذا خوردن در سلنتانو، هوا به اندازه‌ای سرد بود که گونه‌ها را شستشو دهم، در حالی که خط افق بر روی نکروپلیس، محل دفن ویکتوریایی نزدیک، به طرز رویایی آبی بود. نکروپلیس، بر روی تپه‌ای کم ارتفاع، پس‌زمینه‌ای به سبک گوتیک است که ویتبی آرزو می‌کند داشته باشد. بله، گوت‌ها عاشق ویتبی هستند، اما اجازه دهید با آن روبرو شویم، این یک شهر ساحلی است و درست مانند دالک‌ها و تریفیدها، گوت‌ها روی شن‌ها وضعیت بدی دارند.

این‌ها بودند. در حالی که تنها در قبرستانی نشسته بودم و منتظر بودم تا سلنتانو الهام گرفته از ایتالیایی در آن نزدیکی برای ناهار باز شود. سرآشپز دین پارکر و همسرش آنا اخیراً در گلاسکو، از لندن، جمع شده اند، جایی که نام آنها با چندین مکان مرتبط بود که من دوست داشتم و اغلب به آنها بازمی گشتم. پارکر سرآشپز Darby’s، یک بار صدف و رستوران به سبک نیویورک و تحت تأثیر ایرلندی ها در مجاورت سفارت جدید آمریکا در واکسهال. این جایی است که من به بسیاری از افراد و والدین آنها اشاره کرده ام، برای سرگرمی به اندازه پای و سیب زمینی ترد گوشت گاو. این یک موسسه قابل اعتماد با کیفیت خوب با پخت و پز زیرک است. قبل از آن، پارکر در Sorella در Clapham، جایی که یک بار برای ناهار مدت زیادی در آنجا ماندم و ورموث خانه و خوردن گنوکی، که برای شام بستند و دوباره باز کردند.

کنگر فرنگی اورشلیم.
>=”dcr-d73nb7″>کنگر فرنگی اورشلیم سلنتانو در سس قارچ با رازیانه و ترشک: “تجربی است، اما با این وجود بسیار خوراکی است.”

در در واقع، من پارکر را مسئول شروع اعتیاد من در میانسالی به آفوگاتو، یا ژلاتوی وانیلی غرق شده در اسپرسوی داغ با یک شات بزرگ از چیزی مانند فرانجلیکو می دانم. من استدلال می کنم که یک آفوگاتو به اندازه کافی بزرگ نیست که یک غذای مناسب باشد، بنابراین به شدت به عنوان پودینگ به حساب نمی آید، به این معنی که می توانید تیرامیسو نیز سفارش دهید.

و اکنون پارکرها به سمت شمال حرکت کرده اند و Celentano’s را در هتل کاتدرال هاوس در گلاسکو باز کرده اند، یک اقامتگاه بوتیک نسبتا مجلل. در سال ۱۸۹۶ به سبک قدیمی بارونی ساخته شده و اکنون با سلیقه بازسازی شده است، با هشت اتاق مشرف به کلیسای جامع و قبرستان. سلنتانو یک اتاق ناهار خوری در دو سطح با پوشش های چوبی سبز مریم گلی، کف چوبی اصلی و کاشی کاری سیاه و سفید زیبا در اطراف یک نوار نشستن است. آرام است، دنیایی همیشه کمی قدیمی و فورا دوست‌داشتنی است.

فریتی لازانیای Celentano: “من یک تبدیل شده ام.”

منو ایتالیایی است، زیرا دارای پاستا، پنیر، سالومی و غیره است که به آنتی پاستی، تقسیم می شود. primi و secondi، اما این مکان سفره قرمز، نان سیر و غیره نیست. مجموعه ای لذت بخش از تمام استعدادها و ویژگی های عجیب دین پارکر. به عنوان مثال، در بخش «میان‌وعده» منو، تکه‌هایی از گوشت خوک و سالامی رازیانه خانگی بسیار تند او، در کنار تکه‌هایی از فریتی لازانیه ساخته شده با پورسینی و پنیر گوسفندی کورا لین وجود دارد. بله لازانیا سرخ شده من یک مسلمان هستم. همچنین دونات‌های کوچک پر از «مربای» واقعاً کنجکاو از کاد نمک و کیمچی را ببینید.

در واقع، به راحتی می‌توان در بخش تنقلات به تنهایی ماند، و غذاهای خانگی پارکر را آغشته کرد. جگر مرغ را روی خمیر مایه تازه قرار دهید یا آن را در روغن زیتون با کیفیت Le Ferre فرو کنید، اما من به تنهایی غذا می خوردم، بنابراین باید در انتخاب های منو عاقلانه رفتار می کردم. اگر من به دنبال یک کاسه بزرگ پاپاردل تازه و جذاب و لغزنده در یک سس گوشت گاو غنی و خامه ای دکستر می رفتم، آیا احتمالاً جایی برای تکه سنگین کیک عسلی برشته شده با میسو، گلابی و ژلاتوی دانه تونکا باقی می ماند؟ و اگر چنین است، جرأت می‌کنم یک آنتی‌پاستوی کنگر فرنگی اورشلیم با استراسیاتلا و چنترل را بچینم؟ این یک ریسک بود، اما کسی که جرات می کند برنده می شود.

>=”dcr-d73nb7″>پاپاردل سلنتانو با راگوی گوشت گاو دکستر: “غنی، سرشار از خامه و به طرز جذابی لغزنده.”

ماکارونی اینجاست. عالی است، همانطور که ممکن است حدس بزنید. یک Mossgiel ricotta agnolotti با کاولو نرو و کدو حلوایی وجود داشت که من مطمئناً برای امتحان کردن آن برمی گردم. کنگر اورشلیم کمی خیس بود و روی سس قارچ خاکی غلیظ و تقریباً سفت شده ای که گهگاه با برگ های سبز رنگ می شد پوشانده شده بود. این آشپزی آزمایشی بود، نه ایمن، اما با این وجود بسیار خوراکی بود. اتفاقاً، آن کیک عسلی برشته شده، به طرز فوق‌العاده‌ای جویدنی بود – به یک نان مالت سوپ سوپ‌شده سورین با مرکز خامه‌ای تراوش‌کرده که روی پایه‌ای از گلابی شیرین و بستنی نشسته بود، با نت سوسوزن اومامی فکر کنید. میسو. این یک دسر عالی است.

کیک عسلی برشته شده سلنتانو با لعاب ورموت، گلابی و بستنی دانه تونکا: “بسیار جویدنی – یک دسر عالی.”

برای سلنتانو خیلی زود است، یعنی اکنون زمان بسیار خوبی برای رزرو میز است. در واقع، این ممکن است بهترین گردش روز شنبه باشد: ۳۵۰۰ بنای یادبود برای متوفی در نکروپلیس مجاور وجود دارد که می‌توانید یک صبح کامل را به بررسی آن‌ها بگذرانید، قبل از اینکه برای ناهار به خانه Celentano بروید و به احترام زنده‌ها بروید. زندگی کوتاه، بی‌رحمانه و پر از دست‌انداز است، بنابراین برای ناهارهای طولانی با دوستان خود وقت بگذارید تا به وقت شام با کیک عسلی، خنده و کاسه‌های پاپاردل تازه و لغزنده بگذرد. شما نیز ممکن است. من مطمئن نیستم که پس از این زندگی به کجا می رویم، و حتی کمتر در مورد پذیرایی در آنجا می دانم.

Celentano’s ۲۸–۳۲ Cathedral Square, Glasgow G4, 0141-552 3519 ناهار باز چهارشنبه-شنبه، ظهر-۳ بعدازظهر، شام چهارشنبه-شنبه ۶-۱۰ بعد از ظهر. یکشنبه ظهر-۶ بعد از ظهر حدود ۴۰ پوند برای هر سر، به علاوه نوشیدنی و سرویس

قسمت هفتم از سری دوم پادکست Grace’s Comfort Eating در ۷ دسامبر منتشر می شود. اینجا یا هر جا که پادکست‌های خود را دریافت می‌کنید گوش کنید.


منتشر شده

در

آشپزی, بین الملل, فرهنگ و هنر, مهارت های زندگی

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *