مدیر اجرایی داروساز آمریکایی Moderna پیش بینی کرده است که واکسن های موجود کمتر خواهد بود. در مقابل Omicron موثر بوده است نسبت به نوع Delta Coronavirus، نظری که به شدت بازارهای سهام جهانی را کاهش داد.

استفان بانسل گفت که دو هفته طول می کشد تا داده هایی در مورد چگونگی این ویروس بدست آید. واکسن‌های موجود علیه نوع جدید کووید و اینکه آیا باعث بیماری شدید می‌شود یا نه – اما چند ماه طول می‌کشد تا واکسن‌ها برای مقابله با آن اصلاح شوند.

او به فایننشال تایمز گفت: «فکر می‌کنم هیچ جهانی وجود ندارد که [اثربخشی] در همان سطح باشد … ما با دلتا داشتیم.

با این حال، سایر صداهای پیشرو برای آرام کردن ترس ها حرکت کردند. سازنده Pfizer واکسن و دانشگاه آکسفورد پیش‌بینی کردند که تزریقات موجود برای جلوگیری از بیماری‌های شدید ادامه خواهد داشت.

“ما فکر می‌کنیم این احتمال وجود دارد که مردم در برابر بیماری شدید ناشی از Omicron از محافظت قابل توجهی برخوردار شوند.” اوغور شاهین، مدیر اجرایی و یکی از بنیانگذاران شریک آلمانی فایزر، BioNTech، که بیماری شدید را به عنوان مواردی که نیاز به درمان در بیمارستان دارند، تعریف کرد.

“به نظر من هیچ دلیلی وجود ندارد که وجود داشته باشد. به خصوص نگران تنها چیزی که در حال حاضر من را نگران می کند این واقعیت است که افرادی هستند که اصلاً واکسینه نشده اند.”

این دو شرکت روز جمعه گفتند که آنها می توانند نسخه به روز شده واکسن خود را ظرف ۱۰۰ روز تولید و ارسال کنند اگر نوع جدید کووید شناسایی شده در جنوب آفریقا از واکسن فعلی فرار کند.

دانشگاه آکسفورد، سازنده واکسن AstraZeneca، در بیانیه ای گفت: “ما به دقت پیامدهای ظهور [Omicron] را برای ایمنی واکسن ارزیابی خواهیم کرد.

“علیرغم ظهور انواع جدید در سال گذشته، واکسن ها به ارائه سطوح بسیار بالایی از محافظت در برابر بیماری های شدید ادامه دادند و تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر تفاوت Omicron وجود ندارد.”

وزیر بهداشت اسرائیل بیان کرد sed خوش بینی محتاط. نیتزان هوروویتز روز سه‌شنبه پس از شناسایی دو مورد دیگر از Omicron در کشور صحبت کرد که مجموع آن را به چهار نفر رساند.

او بدون ذکر هیچ داده یا دلیلی برای خوش‌بینی خود گفت. خبرنگاران: “در روزهای آینده اطلاعات دقیق تری در مورد اثربخشی واکسن علیه Omicron، اما در حال حاضر جایی برای خوش‌بینی وجود دارد و نشانه‌های اولیه وجود دارد مبنی بر اینکه کسانی که با واکسن واکسینه شده‌اند هنوز معتبر یا دارای تقویت کننده نیز از این نوع محافظت می شود.

این اظهارات در بحبوحه اطلاعات متناقض در مورد تأثیر احتمالی واکسن‌ها و درمان‌های مختلف علیه نوع جدید بیان می‌شود. داروسازی آلمانی مرک گفت که انتظار دارد داروی کووید خود موثر باشد.

بانسل پیشنهاد کرد که شرکت‌های دارویی بین هدف قرار دادن Omicron و انواع کووید موجود مبارزه خواهند کرد و گفت که این کار خطرناک است. کل ظرفیت تولید Moderna را به یک ضربه‌گیر مخصوص Omicron تغییر دهید.

او گفت ممکن است موردی برای دادن تقویت‌کننده‌های قوی‌تر به افراد مسن یا کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند وجود داشته باشد.

p>

او گفت که تعداد بالای جهش در پروتئین اسپایک Omicron که ویروس از آن برای آلوده کردن سلول‌های انسانی استفاده می‌کند و گسترش سریع نوع آن در آفریقای جنوبی، نشان می‌دهد که ممکن است وجود داشته باشد. افت مواد” در اثربخشی.

در ایمیل روزانه Business Today ثبت نام کنید یا Guardian Business را در Twitter در @BusinessDesk دنبال کنید

نظرات مدرنا باعث کاهش بیشتر قیمت سهام در سراسر جهان شد و به فروش روز جمعه افزود. شاخص سهام هنگ کنگ با افت ۱.۶ درصدی به پایین ترین سطح خود در بیش از یک سال گذشته بسته شد. شاخص FTSE 100 در لندن با ۱.۵ درصد کاهش به پایین‌ترین سطح خود در هفت هفته گذشته رسید و پس از اظهارنظر BioNTech، ۵۰ واحد یا ۰.۷ درصد در ۷۰۵۹ واحد کاهش یافت.

FTSE 100 بدترین ماه خود را در بیش از یک سال به ثبت رساند و در نوامبر حدود ۲.۵ درصد کاهش یافت که بزرگترین افت از اکتبر ۲۰۲۰ است، زمانی که نزدیک به ۵ درصد از دست داد، درست قبل از اینکه آزمایش های موفق واکسن باعث افزایش جهانی در نوامبر ۲۰۲۰ شود.

موهیت کومار، مدیر عامل Jefferies، اظهارات بانسل را نگران کننده دانست. اظهارات احتمالاً منعکس کننده واقعیت وضعیت فعلی و عدم اطمینان در مورد تأثیر Omicron است. ما باید ظرف چند هفته به وضوح بیشتری دست پیدا کنیم، اما بازار تا آن زمان در معرض خطر اصلی باقی خواهد ماند.»


منتشر شده

در

اخبار سیاسی, بین الملل, گردشگری

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *