جک دورسی، یکی از بنیانگذاران توییتر، از نقش اجرایی خود در شبکه اجتماعی کناره گیری کرد. شرکت رسانه ای.

این شرکت روز دوشنبه اعلام کرد، پاراگ آگراوال، افسر ارشد فناوری (CTO) جایگزین دورسی خواهد شد.

این حرکت غافلگیرکننده به دوره مدیریتی بسیار مورد انتقاد دورسی به عنوان مدیر اجرایی توییتر و Square، شرکت پرداخت دیجیتال او پایان می دهد، که منجر به تماس سهامداران توییتر Elliott Management و سرمایه گذار میلیاردر پل سینگر شد. از او خواست تا از یکی از آن نقش‌ها کناره‌گیری کند.

پس از انتشار این خبر، سهام توییتر ۱۱ درصد افزایش یافت در CNBC قبل از اینکه به طور خلاصه تعلیق شد.

این شرکت اعلام کرد که دورسی فورا از سمت خود کناره گیری می کند اما دورسی تا زمان نشست سهامداران توییتر در سال ۲۰۲۲ در هیئت مدیره باقی خواهد ماند.

“من تصمیم گرفتم توییتر را ترک کنم زیرا معتقدم شرکت آماده است تا از وضعیت خود خارج شود. بنیانگذاران اعتماد من به پاراگ به عنوان مدیر عامل توییتر عمیق است. کارهای او در ۱۰ سال گذشته تحول آفرین بوده است. من عمیقا از مهارت، قلب و روح او سپاسگزارم. دورسی گفت: زمان رهبری او فرا رسیده است.

آگراوال به مدت یک دهه در توییتر بوده و از سال ۲۰۱۷ به عنوان مدیر ارشد فناوری کار کرده است.
«می‌خواهم از هیئت مدیره تشکر کنم. آگراوال گفت: به خاطر اعتماد آنها به رهبری من و جک به خاطر ادامه مربیگری، حمایت و مشارکت او.

دورسی در جدیدترین توییت خود در سایت، که یکشنبه منتشر شد، نوشت: “من عاشق توییتر هستم.”

دورسی در ایمیلی به کارکنان در روز دوشنبه نوشت که پس از ۱۶ سال در شرکت، زمان ترک فرا رسیده است. صحبت‌های زیادی در مورد اهمیت این که یک شرکت «بنیان‌گذار» باشد، وجود دارد. در نهایت من معتقدم که این به شدت محدود کننده و تنها یک نقطه شکست است.» “من سخت کار کرده ام تا مطمئن شوم این شرکت می تواند از بنیانگذاران و بنیانگذارانش جدا شود.”

دورسی گفت آگراوال انتخاب ترجیحی او برای مدیرعاملی بود. او نوشت: «اعتماد من به او به عنوان مدیرعامل بسیار عمیق است. “می خواهم همه شما بدانید که این تصمیم من بود و من صاحب آن هستم.”

دورسی، ۴۵ ساله، یکی از بنیانگذاران سایت میکروبلاگینگ در سال ۲۰۰۶ بود و اولین توییت جهان را ارسال کرد: او در سال ۲۰۰۹ پس از کنار گذاشته شدن از سمت بالا در توییتر قبل از بازگشت به عنوان مدیر اجرایی شرکت رسانه های اجتماعی در سال ۲۰۰۹ شرکت Square را تأسیس کرد. ۲۰۱۵.

سرمایه‌گذاران و برخی از کارکنان سبک مدیریت دورسی را زیر سوال برده‌اند و نگران این هستند که او به خاطر نقش‌هایش در هر دو شرکت بسیار ضعیف شده باشد. در سال ۲۰۱۹ او اعلام کرد که قصد دارد به مدت شش ماه به آفریقا نقل مکان کند، حرکتی که هم کارکنان و هم سرمایه گذاران را نگران کرد. او پس از شیوع همه‌گیری ویروس کرونا، این طرح را کنار گذاشت.

دورسی همچنین پس از تصمیم توییتر مبنی بر ممنوعیت حضور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، طوفان سیاسی به راه انداخت. او بعداً از این اقدام به‌عنوان «تصمیم درست» دفاع کرد، اما گفت که «شکست ما، در نهایت، در ترویج گفتگوی سالم» را نیز برجسته می‌کند.

مشارکت او در توییتر و اسکوئر به دورسی کمک کرده اند تا ثروت شخصی بیش از ۱۲ میلیارد دلار، طبق گزارش فوربس. در آوریل دورسی اعلام کرد که یک میلیارد دلار به برنامه‌های امدادی مربوط به ویروس کرونا، «سلامت و آموزش دختران» و مطالعه درآمد پایه جهانی (UBI) – پرداخت‌های مالی به مردم، می‌دهد.


منتشر شده

در

اخبار سیاسی, بین الملل, گردشگری

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *