Fآسمان‌خراش‌های درخشان، بلوک‌های اداری درخشان یا مراکز خرید شیک. در املاک تجاری، سوله های بزرگ جایی است که در آن قرار دارد. انبارها ممکن است جذاب نباشند، اما در دنیای پرشور تجارت الکترونیک بسیار سودآور بوده اند.

بیشتر مصرف کنندگان نام Segro را نشنیده اند. اما زندگی آنها را تحت تأثیر قرار داده است. مواردی که هر روز استفاده می‌کنند ممکن است از انبارهای آن: نقاط عطف گسترده یک رونق آنلاین که آن را به با ارزش ترین شرکت املاک بریتانیا تبدیل کرده است.

“ما چیزهای روزمره را دریافت می کنیم. دیوید اسلیث، مدیر اجرایی Segro، می‌گوید که این می‌تواند یک فنجان قهوه باشد، یا می‌تواند چیزی باشد که در تلفن خود دانلود کرده‌اید و از طریق یک مرکز داده رفته است.» او بدون طنز اضافه می‌کند: «ما فضایی را ایجاد می‌کنیم تا بتوانیم چیزهای خارق‌العاده‌ای را انجام دهیم.»

در واقع چیزی خارق‌العاده در مورد مسیر موشکی سگرو، از ریشه‌های فروتنانه‌اش وجود دارد. به عنوان گروه Slough Estates به یک غول ۱۷ میلیارد پوندی در یک سوم برتر FTSE 100. شرکتی که زمانی یک شرکت املاک غیر الهام بخش با مجموعه ای از دارایی های متفاوت از جمله بلوک های اداری و زمین گلف ایالات متحده بود، به یک بازیگر جدی تبدیل شده است.

این وضعیت بالا را می توان به تصمیم اسلث برای شرط بندی بزرگ روی انبارها و مالکیت صنعتی زمانی که یک دهه پیش سکان هدایت را در دست گرفت، ردیابی کرد. در طول تصدی وی، این شرکت بر موج خرده‌فروشی‌های آنلاین غلبه کرده است تا از رقبای دارای دارایی‌های سطح بالاتر، مانند داده‌های Land Securities و مجتمع خرید Bluewater آن در کنت.

تعداد کمی می توانستند برای صعود Segro به جایی که می توانست پول بگذارند. امروز است؛ شاید اسلث هم خودش را نداشته باشد. این مرد مهربان ۶۰ ساله در ابتدا چیزی شبیه به یک رئیس بی میل بود و مطمئن نبود که آیا می‌خواهد بعد از پنج سال به عنوان مدیر مالی به کار خود ادامه دهد یا خیر. او می‌گوید: «من لزوماً خودم را یک مدیر اجرایی طبیعی نمی‌دانستم. او می‌خندد، یکی از جنبه‌های اداره شرکتی که جذابیتی نداشت، مصاحبه‌های روزنامه‌ها بود.

“من فکر می‌کردم تجارت خوبی در اینجا وجود دارد، تلاش برای خروج از آن.” او به یاد می آورد. “شرکت نمونه کارها با اندازه مناسبی داشت، اما در تلاش بود تا کار کند: به کجا می‌خواست برود؟”

دفتر مایفر از شیشه و چوب صیقلی، همراه با جلسه اتاق هایی که به نام مبتکرانی از جمله تورینگ و نیوتن نام گذاری شده اند، دنیایی دور از کلیساهای عظیم خاکستری مصرف گرایی را که در طول دو دهه گذشته در امتداد جاده های اصلی بریتانیا جوانه زده اند، احساس می کنند. Segro مسئولیت توسعه و اجاره انبارها را برای افرادی مانند Amazon و Netflix.

عکس از دو مکان تجاری جدید به رنگ خاکستری تیره در یک روز آفتابی، با جاده ای عریض و خالی در مقابل آنها
p محل در پارک سگرو در رینهام، اسکس. عکس: مارتین گادوین/ گاردین

یکی از طرفداران مارک تواین، اسلث از قول نویسنده نقل می کند. خرید زمین – آنها دیگر آن را نمی سازند» و آن را به دل گرفته است. Segro مالک و مدیریت ۸.۸ متر مربع فضا – معادل مساحتی سه برابر شهر لندن است. یک میلیارد پوند دیگر زمین دارد که هنوز توسعه نیافته است. او می‌گوید لجستیک «غیره، نادیده گرفته» است، اما عملکرد روان آن حیاتی است، زیرا بحران زنجیره تامین نشان داده است.

ده سال پیش، زمانی که اسلث مسئولیت را به دست گرفت، بسیاری در مورد برنامه او تردید داشتند. تمرکز بر خواص صنعتی مورد نیاز برای تجارت الکترونیک. آیا این شانس بود یا طراحی؟

“من دوست دارم بتوانم بگویم که حتی در سال ۲۰۱۱، زمانی که استراتژی را راه اندازی کردیم، می توانستیم دقیقاً ببینیم که قرار است چه اتفاقی بیفتد. اسلیت می گوید: به آمازون و اینکه چگونه می خواهد به یک محرک اصلی تجارت الکترونیک و تقاضا برای فضای انبار تبدیل شود. اما حقیقت ماجرا این است که در حالی که همه ما احتمالاً برخی از چیزها را در آمازون خریداری کرده بودیم و از آنها آگاه بودیم، به عنوان Segro، تجارت زیادی با آنها انجام نداده بودیم و آنها را واقعاً به عنوان یک بازیگر اصلی در خود نمی دیدیم. بازارهای اصلی در آن زمان، آنها عمدتاً انبارهای بسیار بزرگی را در مکان‌های دورافتاده می‌ساختند، جایی که نیروی کار و زمین ارزان بود. جایی که نوار مریخ اختراع شد، و اخیراً تنظیماتی برای سریال های تلویزیونی دفتر – برازنده شیوه خودآزاری اسلث است. به گفته تحلیلگران، او خود را «حسابدار» می‌داند، اما در صنعت املاک به خوبی مورد توجه است. Segro همچنان مالک ملکی است که همه چیز از آنجا شروع شد – اکنون بزرگترین پارک تجاری خصوصی در اروپا است که مستاجرانی مانند DHL، فراری و O2 را در خود جای داده است. برای شرکتی که زمانی توسط سیتی واگ “آهسته رشد” نامیده می شد بد نیست.

نمایه

سی وی دیوید اسلیث

نمایش

خلاصه اجرایی

سن ۶۰

خانواده متاهل دارای سه فرزند بالغ و یک نوه.

تحصیلات مدرسه بیشاپ گور در سوانسی. مدرک حسابداری و تحلیل مالی در دانشگاه وارویک. 

پرداخت حقوق پایه ۷۲۳۰۰۰ پوند، با حداکثر پاداش ممکن در سال جاری کمی بیش از پوند ۱ متر مانند سایر کارگردانان، اسلث ۲۵ درصد از حقوق خود را برای سه ماه سال ۲۰۲۰ چشم پوشی کرد. کل دستمزد و پاداش های او برای سال ۲۰۲۰ به ۳.۸ میلیون پوند رسید. 

تعطیلات گذشته یک سفر با تاخیر زیاد به مالدیو با همسرش. “این فوق العاده بود.”

بهترین توصیه ای که به او شده است سلفش، یان کول فقید، او را تشویق کرد که برای شغل برتر در Segro درخواست دهد. “او کسی بود که به من گفت کلاهم را روی رینگ بگذارم، زیرا من واقعاً مطمئن نبودم که این همان کاری است که می‌خواهم انجام دهم.”

بزرگترین اشتباه شغلی زمانی که او حسابداری را ترک کرد و مدیر مالی شرکت مهندسی Wagon شد (اگرچه او تاکید می‌کند که «در نهایت خوب شد»). «فکر می‌کردم در ۱۷ سال گذشته در آرتور اندرسن چیزهای زیادی یاد گرفته‌ام و متوجه شدم که من نکردم زندگی در یک کسب و کار تولیدی واقعی و سخت بسیار سخت تر از آن چیزی بود که فکر می کردم.”

کلمه ای که او بیش از حد استفاده می کند “این واقعاً بد به نظر می رسد، اما “ما” بیشتر است. از «من» یا «من»». اسلیت می‌گوید: «این موضوع بسیار به تلاش جمعی مربوط می‌شود و من در واقع همیشه به افرادی که در مورد «من» و «من» صحبت می‌کنند کاملا مشکوک هستم. 

او چگونه آرام می گیرد یکی از طرفداران پر و پا قرص تئاتر و موزیکال، او به تازگی به دیدن هری پاتر و کودک نفرین شده رفته است، زیرا دخترش “هری پاتر طرفدار بزرگ” است.

>/sv =”dcr-3w39hv”>
آیا این مفید بود؟

اسلث پس از آن در یک مرکز جامع سوانسی آموزش دید پدرش خانواده را از انگلستان نقل مکان کرد تا در محلی کار کند کارخانه فورد هیچ اثری از لهجه ولزی باقی نمانده است، اگرچه عشق به راگبی وجود دارد، اگرچه از انگلیس حمایت می کند. او پس از تحصیل در رشته حسابداری در دانشگاه وارویک، ۱۷ سال به عنوان حسابدار در آرتور اندرسن کار کرد و سپس به سمت مدیر مالی شرکت مهندسی واگن رفت. او ثروت قابل توجهی از رونق سگرو به دست آورده است: ارزش سهام و گزینه های او بیش از ۲۱ میلیون پوند است.

آخرین برنامه های سگرو شامل انبارهای چند طبقه است. منتقدان استدلال می‌کنند که آلونک‌های بی‌روح کمک چندانی به حومه‌های بریتانیا نمی‌کنند، و باعث تشدید زوال خیابان‌های این کشور و فرهنگ مصرف‌کننده دور ریخته شده‌اند. اسلیت متقاعد نشده است. او می گوید: «در نهایت مصرف کننده تصمیم می گیرد که چه چیزی ساخته شود و چه چیزی مورد نیاز است. “کاری که ما انجام می دهیم تلاش برای تسهیل آن است: ما در مورد آنچه می سازیم و کجا می سازیم بسیار متفکر هستیم.”

تقاضا برای مراکز تدارکات قبل از همه‌گیری پررونق بود، اما از زمان کووید، فضا هرگز چنین امتیازی نداشته است. داده‌های تأخیر در حمل و نقل و شکسته شدن زنجیره تامین باعث شده است که شرکت‌ها درخواست انبار اضافی کنند تا بتوانند سهام بیشتری را در نزدیکی کارخانه‌ها و مغازه‌های خود ذخیره کنند. ترس از یک برگزیت بی نظم این تقاضا را تشدید کرد.

به گفته جاناتان دی ملو، یک متخصص، در چند ماه گذشته، معاملاتی برای حدود ۱.۲ میلیون متر مربع اجاره انبارداری در بریتانیا به توافق رسیدند. شریک در مشاور املاک خرده فروشی مستقل CWM. این نشان دهنده ۸۰ درصد از فضای اجاره شده در کل سال ۲۰۲۰ است، و او گزارش می دهد که لندن همچنان مورد توجه است.

در همین حال، تحلیلگران در کارگزار سهام Liberum در تابستان گزارش دادند که در دسترس بودن فضای انبار در پایین ترین سطحی بود که تاکنون ثبت شده است.

این فقط خرده فروشان نیستند که در جستجوی انبار هستند، اسلث می گوید: “ما تعداد زیادی تحویل آخرین مایل داریم. امکانات و مراکز بسته بندی اما ما همچنین شرکت‌های تهیه غذا داریم، شرکت‌های رسانه‌ای داریم که تجهیزات تولید تئاتر خود را ذخیره می‌کنند. “https://www.theguardian.com/business/black-friday” title=”” data-link-name=”in body link”>جمعه سیاه ممکن است زمانی از انبارهای Segro عبور کند. راهی برای خریداران، که عمدتاً از وجود آن غافل می‌مانند.

این موضوع برای اسلیت مهم نیست، کسی که به فقدان مشخصات خود – یا شرکتش – اهمیتی نمی‌دهد. او یک اصل برازش هر حسابداری را بیان می کند. من کاملاً دوست دارم زیر رادار پرواز کنم، صادقانه بگویم: فکر می‌کنم، بگذار اعداد حرف بزنند.»


منتشر شده

در

اخبار سیاسی, بین الملل, گردشگری

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *