۹۰ درصد مواد اولیه کارخانه ظریف مصور شهرستان بروجن در داخل کشور تامین می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری  به نقل از روابط عمومی صنعت، معدن وتجارت استان ، سجاد رستمی گفت: هم اکنون بیش از ۶ هزار نفر در این واحدهای صنعتی مشغول بکارند.
به گفته وی با تامین نقدینگی و مواد اولیه شهرک‌های صنعتی شهرستان بروجن افزایش دو برابری صادرات برای چهارمحال و بختیاری رقم می‌خورد.
رییس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون ۲۰۷ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۹۰ درصد برای بهره برداری نیازمند حمایت دولت هستند تا زمینه اشتغال هفت هزار نفر فراهم شود.
با این وجود کارخانه ظریف مصور بروجن با ۳۰ سال فعالیت توانسته در شرایط تحریم اقتصادی و تکیه بر خودکفایی ۱۸ کالای مصرفی را روانه بازار کند.
مدیرعامل واحد تولیدی ظریف مصور گفت: در این کارخانه ۲۶ هکتاری، هزار و ۳۰۰ نفر مشغول کارند که در شرایط اقتصادی کشور و بیکاری جوانان عدد قابل ملاحظه‌ای است.
آقای طباطبایی افزود: انواع موکت‌های نمدی، تافتینگ (چمن مصنوعی)، کالاهای خواب و رزین‌های صنعتی از مهمترین تولیدات این کارخانه است.
وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون دو میلیون دلار از محصولات این کارخانه به کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق و ترکیه صادر شده است.
طباطبایی افزود: ساخت، نگهداری و تعمیر ساخت قطعات یدکی این کارخانه را متخصصان ایرانی برعهده دارند.
ورود ضایعات به چرخه مصرف دوباره و تامین ۹۰ درصد مواد اولیه از داخل کشور تنها گوشه‌ای از تحقق شعار اقتصاد مقاومتی در این کارخانه است.
شهرستان بروجن با صادارت ۱۱ هزار تن صادارت به ارزش ۶۹۳ هزار و ۸۸۴ دلار سهم ۳۵ درصدی چهارمحال و بختیاری را به خود اختصاص داده است.
عمده محصولات صادراتی شهرستان بروجن انواع ورق گالوانیزه، موکت، کاشی کف، نخ پلی استر، ادوات کشاورزی ومیلگرد آجدار است.

۴۶


منتشر شده

در

چهارمحال و بختیاری

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *