۸ هزار دانش آموز دوره ابتدایی یزد به آموزش‌ مجازی دسترسی ندارند

۸ هزار دانش آموز دوره ابتدایی یزد به آموزش‌ مجازی دسترسی ندارند
۸ هزار دانش آموز دوره ابتدایی یزد به آموزش‌ مجازی دسترسی ندارند

به گزارش خبرنگار مهر، سعیده بهادرزاده، ظهر چهارشنبه در نشستی خبری با اشاره به تعطیلی مدارس و شرایط خاصی که کرونا در حوزه آموزش ایجاد کرده است، اظهار داشت: آموزش‌ها با همکاری معلمان به صرت مجازی ارائه می‌شود و یزد در این زمینه پیشتاز بوده و همه تلاش خود را برای پوشش حداکثری دانش آموزان به کار گرفته‌ایم.

وی عنوان کرد: معلمان نیز به شیوه‌های خلاقانه سعی در تولید محتوا و ارائه آن در فضای مجازی برای دانش آموزان کرده‌اند اما متأسفانه بخشی از دانش آموزان امکان دسترسی به این آموزش‌ها را نداشتند که مورد شناسایی قرار گرفتند.

بهادرزاده یادآور شد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، مشخص شد ۸ هزار دانش آموز دوره ابتدایی استان یزد به آموزش‌های مجازی دسترسی ندارند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به برنامه ریزی هایی که برای تحت پوشش قرار دادن این دانش آموزان انجام شد، افزود: کارگروه‌هایی برای سرگروه‌های آموزشی ایجاد و کار تولید محتوای الکترونیکی آغاز شد.

وی با بیان اینکه آموزش‌ها در مجموع در سه سطح انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: ۵ هزار نفر از افرادی که به آموزش‌های مجازی دسترسی نداشتند، از آموزش‌های شبکه آموزش استفاده کردند و معلمان نیز به صورت تلفنی پیگیر آنها هستند.

بهادرزاده یادآور شد: بیش از ۳ هزار دانش آموز، به شبکه آموزش نیز دسترسی نداشتند که برای هزار و ۵۰۰ نفر از آنها که هیچ‌گونه امکاناتی نداشتند، درس‌نامه مکتوب تهیه و درب منازل به آنها تحویل شد که در این راستا ۲۷ عنوان درس‌نامه مکتوب تدوین شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: هزار و ۴۹۵ دانش آموز نیز به شبکه آموزش و آموزش مجازی دسترسی نداشتند اما امکان استفاده از سی‌دی برای آنها فراهم شد بر این اساس تولید محتوا انجام و در قالب بسته آموزشی به آنها تحویل داده شد.

وی اظهار داشت: با تدابیر اتخاذ شده، اکنون حداکثر پوشش آموزشی را در سطح استان یزد در مقطع ابتدایی داریم اما به مواردی که اغلب از اتباع خارجی هستند نیز هنوز نتوانسته‌ایم دسترسی پیدا کنیم ضمن اینکه برخی از آنها مهاجرت کرده‌اند.

بهادرزاده تاکید کرد: تمام دروس ابتدایی را تا پایان اردیبهشت ماه به پایان می‌رسانیم و آزمون‌های شش پایه مقطع ابتدایی به صورت توصیفی برگزار می‌شود ضمن اینکه آزمون جامع پایه ششم نیز برگزار نخواهد شد.


منتشر شده

در

یزد

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *