۸ هزارکارگر دراستان چهارمحال وبختیاری مشمول بیمه بیکاری شدند

حفیظ‌الله فاضلی روز سه‌شنبه در جشن روز کارگر و تجلیل از کارگران نمونه استان افزود: ۱۳ هزار نفر در استان در سامانه وزارت کار ثبت‌نام کردند و متقاضی بیمه بیکاری شدند که تعدادی از این کارگران مشمول قانون کار نمی‌شدند و برخی نیز خارج از استان مشغول کار بودند.

وی ادامه داد: در نهایت با پایش اطلاعات این کارگران، ۸ هزار نفر از کارگران آسیب‌دیده استان به دنبال شیوع ویروس کرونا، مستحق دریافت بیمه کاری شناخته شدند که اسامی آنها به زودی به سازمان تامین اجتماعی معرفی و حقوق و بیمه آنها پرداخت می‎شود.

وی، در ادامه از تامین ۵۰۰ بسته معیشتی ویژه کارگران استان خبر داد و گفت: این بسته‌های تا پایان ماه مبارک رمضان در بین کارگران آسیب‌دیده توزیع می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری، تعداد کارگران استان را ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این افراد به همراه خانواده‌های خود جمعیت ۴۵۰ هزار نفری جامعه کارگری استان را شکل می‌دهند.

فاضلی در ادامه از تلاش این اداره‌کل برای حفظ سلامتی کارگران شاغل در واحدهای صعتی فعال، اظهار داشت: ۱۵ بازرسی در خصوص کنترل محیط‌های کارگری در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا فعال است.

گفتنی است ، ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

۴۸

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

چهارمحال و بختیاری

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *