۸۰۰ خانوار زلزله زده میانه اسکان اضطراری پیدا کردند

محمدباقر هنربر، در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه در اثر زلزله بامداد جمعه، هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در روستاهای میانه بین ۱۰ تا ۱۰۰ خسات دیده است، گفت: تاکنون ۸۰۰ خانوار زلزله زده اسکان اضطراری یافته اند و توزیع چادر برای اسکان موقت ادامه دارد.

وی افزود: ۳۰ واحد مسکونی در روستای ورنکش ۱۰۰ درصد تخریب شدند و ۳۷۰ واحد در دیگر بخش های شهرستان میانه مثل کاغذکنان، مرکزی، ترکمانچای و کندوان تخریب شده اند که تلفات جانی در آن ها گزارش نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان ابراز داشت: هزار واحد مسکونی روستایی بخش ترکمانچای بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده و ۶۳۰ واحد بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد در بخش کندوان تخریب شده است، در شهرستان سراب نیز ۶۰۰ واحد مسکونی در ۲۵ روستای این شهرستان آسیب دیده اند.

هنربر گفت: هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در میانه برای اسکان اضطراری پیش بینی شده بود که ۸۰۰ اسکان آماده شده و مابقی در حال نصب چادر است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی همچنین تاکید کرد: تمام کارگروه های امدادی عملیاتی، نظامی و انتظامی و خدماتی آّب، برق و گاز در محل مستقر هستند تا اقدامات ایمنی را انجام دهند و بنیاد مسکن تجهیزات ماشین آلات و هلال احمر چادرها را برای استقرار اضطراری مستقر کرده اند.

هنربر در ادامه با اشاره به آمار فوتی ها و مصدومان این حادثه اظهار داشت: این زلزله ۵ نفر فوتی داشته و ۱۵ نفر مصدوم در بیمارستان شهرستان میانه و ۱۵ نفر در شهرستان سراب بستری هستند.

وی  پتو، پوشاک و آب معدنی را از اصلی ترین نیازهای منطقه زلزله زده عنوان کرد و از هموطنان خواست کمک‌های نقدی خود را به شماره ۹۹۹۹۹ هلال احمر نزد تمامی بانک ها واریز کرده و کمک های غیرنقدی را به معاونت داوطلبان هلال احمر تحویل دهند.


منتشر شده

در

آذربایجان شرقی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *