۷۸ درصد تصادفات جاده‌ای اصفهان مربوط به خودروهای شخصی است

۷۸ درصد تصادفات جاده‌ای اصفهان مربوط به خودروهای شخصی است
۷۸ درصد تصادفات جاده‌ای اصفهان مربوط به خودروهای شخصی است

مهدی خضری گفت:  خودروهای شخصی به ارتقا فرهنگ رانندگی را خواستار شد و اظهارداشت: رفتارهای ترافیکی شهروندان در نقاطی مانند آزادراه‌ها که از سطح بالایی از استانداردهای یک راه ایمن برخوردارند، بسیار ناراحت کننده است.

وی با بیان این که رسانه‌ها فقط روزنه امید برای تغییر در فرهنگ رانندگی این گروه بزرگ محسوب می‌شوند، ادامه داد: برنامه‌های ویژه و مدونی از سال گذشته برای کنترل و نظارت بیشتر و بازآموزی دوره‌های آموزشی و ارتقا فرهنگ رانندگی  گروه حمل و نقل عمومی آغاز شد که نتایج آن در آینده نزدیک آشکار خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان افزود: روز ملی ایمنی حمل و نقل بهانه‌ای برای هم قسم شدن با رسانه‌ها برای آگاهی بخشی به جامعه و قلم زدن در این مسیر است.

وی با اشاره به صفر شدن آمار تصادفات ۲ گروه از کاربران پرخطر جاده‌ای در اصفهان شامل دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها و ساکنان روستاهای مجاور راه‌های استان بیان کرد: تحقق این مهم حاصل یک دهه تلاش مستمر این اداره‌کل و پلیس راه برای آگاه‌ سازی و فرهنگ‌سازی است.

خضری از کاهش تصادفات منجر به فوت در استان خبر داد و اضافه کرد: تصادفات منجر به فوت در سال ۹۷ بالغ بر ۳۷۳ فقره بود که در سال گذشته به ۳۳۰ مورد کاهش یافت.

به گفته وی بواسطه اقدامات موثر در کاهش حوادث جاده‌ای جایگاه استان ارتقا یافت و اصفهان پس از استان‌های قم، اردبیل، مازندران، البرز و قزوین بیشترین کاهش در تعداد تصادفات منجر به فوت را ثبت کرده است.

وی اضافه کرد: اصفهان مقام اول تعداد آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی کشور را دارد  و پنج درصد از کل ترددهای کشور، در این استان انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: سال گذشته هشت جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی برای ساماندهی اقدامات دستگاه های ذیربط برای ایمنی برگزار شد و  اقدام جهادی برای رفع نقاط و محورهای حادثه‌خیز، تلاش برای ارتقا فرهنگ رانندگی و ارتقا آگاهی گروه‌های در معرض خطر تصادفات انجام شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته دوره‌های آموزشی برای روستاها و مدارس حاشیه راه‌ها و اهدا رایگان کلاه ایمنی به موتورسواران با موفقیت برگزار شد و تصادفات در محورهای روستایی و تصادفات دانش‌آموزان در مدارس حاشیه راه‌های استان به صفر رسید.

خضری با بیان اینکه در زمان حاضر استان اصفهان با ۵۰ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی رتبه اول در این عرصه را به خود اختصاص داد،ا ظهارداشت: جذب سرمایه‌گذاران برای ساخت مجتمع‌های خدماتی رفاهی در محورهای مواصلاتی استان و ارتقا کیفی خدمات در این مجتمع‌ها از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای است.

وی افزود: تمام ظرفیت‌های استان اعم از نیروی انسانی، ماشین آلات راهداری، فناوری‌های نوین در حوزه ITS،  ساخت مجتمع‌های خدماتی رفاهی و آموزش را برای کاهش تصادفات جاده‌ای به کار گرفته شده است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان ادامه داد: در راستای افزایش نظارت هوشمند بر محورهای مواصلاتی استان ۳۴ دوربین نظارت تصویری، ۱۴۵ دوربین ثبت تخلف، ۱۵ تابلو پیام متغیر و ۱۳۰ دستگاه دوربین تردد شمار در راه های استان اصفهان نصب شده است.

وی با تبریک هفتم اردیبهشت ماه، روز ملی ایمنی حمل و نقل از تمام رانندگان حمل ونقل عمومی و رانندگان خودروهای شخصی خواست با رعایت قوانین و مقررات و سرعت مطمئنه ضمن حفظ ایمنی خود و خانواده هایشان، ایمنی سایر کاربران جاده ها را نیز ارتقا دهند.

خضری  ابراز امیدواری کرد در سال جاری با تداوم اقدامات انجام شده، شاهد کاهش هرچه بیشتر تصادفات رانندگی در جاده‌های استان اصفهان باشیم.

استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که به دلیل موقعیت خاص آن در مرکز و به عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست؛  این استان دارای ۳۹۹ کیلومتر آزاد راه، یکهزار و ۶۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۷۹۱ کیلومتر راه همسنگ و ۲۹ کیلومتر آزادراه است.

۴۸

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *