۳۰ برنامه رادیویی با موضوع پیشگیری از وقوع جرم به همت دادسرای یزد تولید شد

۳۰ برنامه رادیویی با موضوع پیشگیری از وقوع جرم به همت دادسرای یزد تولید شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد؛ محمد نعیمی نژاد در بازدید از صدا و سیمای مرکز یزد با اشاره به ارتباط خوب دادسرای یزد با صدا و سیما گفت: در سال ۹۸ قریب به ۳۰ برنامه رادیویی و چند برنامه تلویزیونی در حوزه جرائم استان خصوصا با موضوعات فضای مجازی، جرائم مالی و اخلاقی تولید شد.
وی با اشاره به امنیت خوب استان یزد در حوزه جرائم خشن اظهار داشت: نباید این مسئله سبب غفلت در حوزه  فرهنگسازی شود و به همین جهت  دادسرای یزد به این موضوع ورود کرده است.
نعیمی نژاد با بیان اینکه مقابله با جرم و جنایت دو بعد دارد تصریح کرد: یک بعد هر جرمی ورود آن به پروسه خشک برخورد کیفری و مجازات است اما بعد دیگر آن بحث پیشگیری و آگاه سازی است که در سال پیش رو دادسرای یزد به جد در این حوزه سرمایه گذاری کرده است.
وی با اشاره به برگزاری سلسله نشستهای پیام، توسط دادسرای یزد گفت: پیام مخفف پیشگیری، آگاه سازی و مشارکت است و این جلسات با موضوعاتی چون بحث جرائم و آسیب های اخلاقی و مالی فضای مجازی، آسیب های اخلاقی در محیط شهری، گونه شناسی سرقت و قتل در یزد، اصناف و معزل ربا، اصناف و معزل کلاه برداری، آسیب های جسمی و روحی زوجین و فرزندان در دوران اختلافات منجر طلاق، گونه شناسی جرائم خشن اعم از آدم ربایی، ضرب و جرح در یزد و پیشگیری از آن که هر کدام مخاطب خاص خود را دارد اما معمولا مخاطب عام است برگزار می شود.
معاون دادستان یزد ابراز امیدواری کرد: برگزاری سلسله نشست های پیام در افزایش آگاه سازی اقشار مختلف و کاهش جرم و به طبع آن ورودی پرونده به دستگاه قضا موثر باشد.
وی از برگزاری اولین همایش ملی پیشگیری از بزه دیدگی زنان و کودکان در فضای مجازی به عنوان دومین برنامه دادسرا در سال ۹۹ در جهت پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و گفت : این همایش با همکاری دانشگاه یزد و دانشگاه آزاد اسلامی و کانون وکلا تا اوایل پاییز برگزار می شود.
نعیمی نژاد اظها رداشت: هدف از برگزاری اولین همایش ملی پیشگیری از بزه دیدگی زنان و کودکان در فضای مجازی حمایت از بزه دیدگی مخاطبان خاص حوزه فضای به ویژه زنان و کودکان است.
وی با اشاره به ایجاد چند واحد ارشاد و مشاوره در دادسرای یزد گفت: در این واحدها سعی می شود تا از همان ابتدا بحث حقوقی و کیفری بودن موضوع برای طرفین مشخص و در حد امکان موضوع به جای ورود به داخل پروسه با دعوت طرفین حل و فصل شود.
نعیمی نژاد تصریح کرد: جهت تسریع در روند رسیدگی به پروند ها تعیین قضات تخصصی برای برخی موضوعات خاص همچون حوزه فضای مجازی، اصناف، امنیتی، پولی ومالی، زمین خواری، سرقت و… در دستور کار دادسرا یزد قرار گرفته است.

۴۸

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

یزد

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *