۲۹ درصد دانشجویان نتوانستند از آموزش‌های الکترونیکی استفاده کنند

۲۹ درصد دانشجویان نتوانستند از آموزش‌های الکترونیکی استفاده کنند
۲۹ درصد دانشجویان نتوانستند از آموزش‌های الکترونیکی استفاده کنند

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، «خسرو عزیزی» افزود: خوشبختانه در دانشگاه لرستان به سرعت امکانات آموزش الکترونیکی فراهم شد و تا پایان فروردین‌ماه، ۷۱ درصد از دانشجویان دانشگاه لرستان از کلاس‌های آموزش الکترونیکی استفاده کرده‌اند تا روند تحصیل متوقف نشود.

وی عنوان کرد: ۲۹ درصد از دانشجویان دانشگاه لرستان نتوانستند از آموزش الکترونیکی استفاده کنند؛ زیرا برخی از آنها در برخی مناطق جغرافیایی در کشور زندگی می‌کنند که ممکن است سرعت و کیفیت اینترنت آن مناطق، به اندازه کافی برای استفاده از کلاس‌های مجازی مناسب نباشد یا برخی دانشجویان، مشکلات دیگری همچون مشکلات مالی برای تهیه لوازم کار دارند که ما هم اینگونه مشکلات را منعکس کرده ایم و پیگیر هستیم تا با همکاری وزارت ارتباطات، استفاده از اینترنت برای آموزش مجازی، رایگان شود.

رئیس دانشگاه لرستان گفت: خوشبختانه ۹۰ درصد از اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان مباحث آموزشی و تدریس خود را از طریق بسترهای الکترونیکی انجام داده‌اند و رویکرد و تلاش ما این است که به ظرفیت کامل یعنی ۱۰۰ درصد در این زمینه برسیم.

خسروی افزود: یکی از مشکلات نظام دانشگاهی، روش برگزاری کلاس‌های عملی و کارگاهی در شرایط فعلی است که در این زمینه هم پیگیری‌ها برای رفع مشکلات ادامه دارد.

وی ادامه داد: ما باید در دوران پسا کرونا بر اساس تجربیاتی که الان کسب کرده‌ایم از روش آموزش ترکیبی یعنی ترکیب آموزش‌های حضوری و آموزش‌های الکترونیکی و غیرحضوری استفاده کنیم که می‌تواند یک راهکار موفق برای نظام آموزش عالی کشور محسوب شود.

رئیس دانشگاه لرستان بیان کرد: در دوران پسا کرونا بایستی موضوع آموزش‌های از راه دور را در نظام آموزش عالی کشور، تقویت کرد.

۴۶


منتشر شده

در

لرستان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *