۲۰۰۰ بسته کمک مومنانه در کرمان توزیع شد

۲۰۰۰ بسته کمک مومنانه در کرمان توزیع شد
۲۰۰۰ بسته کمک مومنانه در کرمان توزیع شد

به گزارش خبرنگار مهر، منصور ذوالعی صبح سه شنبه در جمع اصحاب رسانه به عملکرد سپاه اشاره کرد و بیان داشت: سپاه حافظ ایران، نگهبان همه جانبه انقلاب اسلامی و خادم ملت بوده و از زمان تأسیس در سال ۵۸ کار دفاع از آرمان‌ها و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی را بر عهده دارد و در همه عرصه‌هایی که نیاز به حضور همه جانبه حس می‌شده امین به ارزش‌ها و امامین بوده و خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سپاه به جز آرمان‌های داخل کشور دفاع از مستضعفین جهان را هم در دستور کار دارد و آن‌ها را از هم جدا نمی‌بینید، افزود: در گام اول انقلاب و در عرصه‌های مختلف سخت و نیمه سخت، ترورها، تجزیه‌طلبی‌ها، جنگ تحمیلی هشت ساله و فتنه‌ها حضور سپاه پررنگ بوده است.

ذوالعلی تصریح کرد: در چله دوم انقلاب هم سپاه باید بنا به شرایط و مقتضیات ایفای نقش کند که در این راستا رهبر معظم انقلاب نقش سپاه را طی هشت مورد بیان کردند که شامل
جوان ماندن، نقش آفرینی در همه عرصه‌ها، نگاه فرامرزی، هوشیاری و ارزیابی آنالیز دشمن، تعامل با همه دستگاه‌های داخل نظام، مردمی بودن و مردمی ماندن، کار شبانه روزی و معنویت افزایی است.

وی ادامه داد: سپاه از ابتدای انقلاب تا کنون از بحران‌ها و تهدیدها فرصت ساخته است و بنا به نظریه کارشناسان، از جنگ تحمیلی ارزشی به نام دفاع مقدس ساخته است و به فرموده رهبر انقلاب که «تهدیدها را به فرصت تبدیل کنید» عمل کرده است.

تشریح عملکرد سپاه ناحیه حضرت رسول (ص) کرمان در دوران کرونا

فرمانده سپاه ناحیه حضرت رسول (ص) کرمان به عملکرد ناحیه حضرت رسول (ص) کرمان در بحث مقابله با کرونا اشاره کرد و ابراز داشت: در بحث مقابله با کرونا با تدابیر و دستورالعمل‌های ستاد نیروهای مسلح و ستاد مقابله با کرونا، در ابتدا فراخوان جهادی گروه‌ها را در دستور کار داشتیم که در ۴۵ گروه در ۴۵ نقطه برای رفع آلودگی، ضدعفونی معابر و خیابان‌ها اقدام شد ضمن اینکه در هفت نقطه دیگر هم این کار را ادامه دادیم.

وی افزود: در زمینه تولید مواد ضد عفونی کننده در مکان‌هایی که از نظر دانشگاه علوم پزشکی تأیید شده بود به صورت جهادی نیز فعالیت داشتیم همچنین شش کارگاه تولید ماسک نیز راه‌اندازی کردیم که تاکنون بیش از ۱۱ هزار ماسک تولید کرده و نیز در یک کارگاه تولید البسه پزشکی، هزار قطعه لباس مخصوص تولید شد.

ذوالعلی یادآور شد: تعدادی از ماسک‌های تولید شده بین نیازمندان توزیع شد همچنین در ایام نوروز بیش از ۲۰ مرکز بهداشتی و درمانی و ۱۰ ایستگاه ثابت و سیار در راستای طرح مقابله با کرونا راه‌اندازی کردیم.

وی گفت: مراجعه بسیجیان به مغازه‌ها، کارگاه‌های تولیدی در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، بحث اطلاع رسانی و تولید محتوا در فضای مجازی و کار اطلاعاتی برای پیدا کردن محل احتکار مواد مورد نیاز مردم همچنین کنترل ورودی‌ها و خروجی‌های شهر به مدت ۱۴ روز در پنج نقطه از دیگر اقدامات ما در حوزه مقابله با کرونا بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه حضرت رسول (ص) کرمان اظهار داشت: مرحله دوم مقابله با کرونا رزمایش کمک مومنانه است که در این راستا طرح ملی بسیج مقابله با کرونا و نهضت کمک رسانی به هموطنانی که آسیب مالی دیدند یا مشاغل خود را از دست دادند، اجرا شد.

وی ادامه داد: رزمایش کمک مومنانه همزمان با میلاد امام زمان (عج) و پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب از نیمه شعبان تا آخر ماه رمضان با محوریت مساجد و ائمه جماعت و کار بسیج خواهران و برادران و با هدف به صحنه آوردن کمک‌های مردمی به خانواده‌های آسیب دیده از کرونا کار خود را با نیت کمک عادلانه و عزت مدارانه آغاز کرده است.

توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی بین خانواده‌های آسیب دیده از کرونا

وی بیان داشت: در مرحله اول طرح تبلیغ و فضاسازی محیطی و مجازی انجام شد، ضمن اینکه فردا در اولین مرحله با ۳۰ خودرو بسته‌های غذایی و بهداشتی ارسال می‌شود که تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

وی افزود: بسته‌های کمک‌های ارسالی به ارزش ریالی بین ۳۵۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان شامل مواد غذایی و مواد بهداشتی و شوینده است که به جز شهر کرمان در شهداد، اندوهجرد، زنگی‌آباد، چترود و حومه شهر توزیع می‌شود.

ذوالعلی یادآور شد: بسته‌های توزیع شده نزدیک به دو هزار بسته در مرحله اول است همچنین مرحله دوم این طرح ۱۵ ماه مبارک رمضان و مرحله سوم عید فطر اجرا می‌شود؛ این کمک‌ها از محل کمک مردمی، هدایای مقام معظم رهبری، ستاد اجرایی فرمان امام و سپاه است که تا این لحظه ۵۰۰ میلیون تومان در مرحله اول توزیع شده یا در حال توزیع است.

وی به اقدامات انجام شده توسط ناحیه حضرت رسول (ص) در سیل اخیر اشاره کرد و افزود: از ابتدای صبح گروه‌های جهادی در منطقه حاضر شدند و نسبت به اسکان مردم سیل زده اقدام کردند همچنین لایه‌روبی از منازل مردم انجام شد ضمن اینکه ۷۰۰ نفر در دو منطقه در حال فعالیت بودند.

فرمانده سپاه ناحیه حضرت رسول (ص) کرمان گفت: در این مدت قریب به ۱۰ هزار غذای گرم توزیع شد که توسط سپاه تأمین شد همچنین ۱۰۰ کیسه آرد به منطقه ارسال کردیم و روزانه هزار و ۵۰۰ قرص نان پخته و در بین مردم توزیع شد.

وی تصریح کرد: منازل مردم بعد از لایه رویی سم زدایی و آماده شد و وسایل زندگی هم که از بین رفته بود تا حدودی تأمین و تحویل شد به علاوه جایگزین کردن دام‌هایی که اثر سیل تلف شده بودند نیز انجام گرفت همچنین جبران خسارات کشاورزی و لایه رویی مزارع و باغات در دستور کار است که تا هفته بعد اقدام خواهد شد.


منتشر شده

در

کرمان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *