۱۶ بانوی طلبه امور شرعی اموات کرونایی یزد را عهده دار شدند

۱۶ بانوی طلبه امور شرعی اموات کرونایی یزد را عهده دار شدند

 

حجت الاسلام محمود کارگر شورکی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا و فوت تعدادی از هموطنان‌، طلاب خواهر استان یزد آمادگی خود را برای تغسیل و تجهیز اموات کرونایی اعلام کردند.

وی، توصیه‌های دین مبین اسلام و حس نوع دوستی را از دلایل مشارکت طلاب در این امر دانست و افزود: طلاب در همه بحران‌ها، همچون سیل، زلزله، ویروس کرونا و… در کنار مردم بوده و نقش آفرینی کرده اند.

۱۶ بانوی طلبه امور شرعی اموات کرونایی یزد را عهده دار شدند

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد از فعالیت ۱۶ بانوی حوزوی در امر تجهیز و تغسیل فوت شدگان کرونایی خبر داد و عنوان کرد: این بانوان در قالب گروه‌های چند نفره بعد از کسب آموزش‌های لازم شرعی و بهداشتی به صورت تئوری و عملی، مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: قبل از تجهیز آرامستان برای تغسیل اموات، تیمم بدل از غسل برای فوت شدگان در بیمارستان انجام می‌شد که بعد از پیگیری‌های زیاد توسط مسئولان ذی ربط و آماده شدن زیرساخت‌های لازم، اکنون با رعایت اصول بهداشتی و شرعی، اموات کرونایی توسط خواهران طلبه غسل، حنوط و کفن و برای اقامه نماز آماده می‌شوند.

کارگر شورکی از رفع نگرانی خانواده‌های داغدیده در بحث غسل و تجهیز اموات کرونایی و اظهار رضایت و تشکر آنها خبر داد و بیان کرد: طلاب به صورت جهادی به این امور می‌پردازند و هیچ گونه حق الزحمه ای دریافت نمی‌کنند.

وی از طلاب و خانواده‌های آنها قدردانی کرد و افزود: این طلاب حتی به مأموریت برون استانی نیز برای تغسیل انجام دادند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *