۱۵ تفریح رایگان یا ارزان را برای گذران اوقات فراغت

۱۵ تفریح رایگان یا ارزان را برای گذران اوقات فراغت

برای لذت بردن از کنار هم بودن و تفریح خانوادگی و دوستانه نیازی نیست که پول زیادی خرج کنیم و به جاهای گران‌قیمت برویم. در این مقاله قصد داریم ۱۵ تفریح رایگان یا ارزان را برای گذران اوقات فراغت شما معرفی کنیم.

۱. به موزه، آکواریوم یا باغ وحش بروید

موزه‌ها، آکواریوم و باغ وحش مراکز تفریحی ارزانی هستند که در برخی از روزهای خاص حتی می‌توانند ارزان هم باشند. بازدید از تاریخ و پیشینه‌ی ایران هم تفریحی جذاب و هم آموزنده برای تمام افراد است. موزه‌ها برای گروه‌های دانشجویی، کودکان، کارمندان برخی سازمان‌ها و اعضای برخی نهادها و … ممکن است با تخفیف یا حتی رایگان باشد. برای اطلاع از تخفیف‌ها و شرایط بازدید رایگان می‌توانید به وب‌سایت موزه‌ها سر بزنید.

۲. کتاب بخوانید

غرق خواندن یک کتاب جدید شوید یا کتاب‌های قدیمی مورد علاقه خود را بازخوانی کنید. اگر در قفسه کتابخانه خود کتاب جذابی ندارید، سری به کتابخانه‌های عمومی بزنید و از دوستان خود درباره کتاب‌های جالبی که خوانده‌اند، مشورت بگیرید. اگر عضو سرویس آمازون پرایم (Amazon Prime) هستید می‌توانید مجموعه‌ای از کتاب‌ها، مجلات و داستان‌های مصور را به صورت رایگان دانلود کنید.

بازدید از کافه کتاب‌های شهر و گذراندن وقت در این مکان‌ها، سرگرمی خوبی برای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است.

۳. فیلم ببینید

یک تفریح رایگان یا ارزان دیدن فیلم است. اگر به سینما رفتن علاقه‌مندید با عضویت در باشگاه مشتریان برخی از پردیس‌های سینمایی می‌توانید از تخفیف‌های خوبی بهره‌مند شوید. اگر هم به تئاتر علاقه دارید همواره می‌توانید راهی پیدا کنید که برای تهیه بلیت تخفیف بگیرید. همچنین اگر تمایل داشتید می‌توانید فیلم‌ها و سریال‌ها را از وب سایت‌ها خریداری کنید و در جمع خانوادگی و در منزل ببینید.

علاوه بر این‌ها می‌توانید از وب‌سایت‌هایی مانند Hulu، فیلم دانلود کنید. با عضویت در سایت‌هایی نظیر  (Netflix) فیلم‌ها و سریال‌های مورد علاقه خود را جستجو کنید و رایگان ببینید. علاوه بر این شما می‌توانید به دیدن تئاترهای رایگان بروید و هزینه‌های خود را کنترل کنید.

۴. بازی کنید

برای گذراندن اوقات فراغت خود سراغ بازی‌های تخته‌ای مانند شطرنج، دوز، تخته‌نرد یا پازل بروید. اگر از بازی‌های ویدئویی لذت می‌برید، برای یافتن بازی‌های رایگان یا ارزان قیمت، سری به اپ استور (App Store) خود بزنید یا به سایت‌های بازی رایگان مانند Pogo بروید.

دنبال فعالیت‌های ورزشی هستید؟ پس به فضای سبز بروید با دوستان خود والیبال، بسکتبال یا فوتبال بازی کنید یا در یک باشگاه ورزشی عضو شوید. برخی باشگاه‌های ورزشی رایگان هستند و برخی تنها هزینه‌ی ثبت نام دارند. یک تفریح ورزشی دیگر، حضور به عنوان تماشاچی در مسابقات ورزشی است.

۵. در فعالیت های داوطلبانه شرکت کنید

کمک به دیگران بدون پاداش نمی‌ماند. بسیاری از فعالیت‌های داوطلبانه رایگان هستند،‌ کافی است موضوعی که برای شما مهم است، مانند محیط زیست، حیوانات یا آموزش را انتخاب کنید.

۶. از بازار گل‌ و گیاه یا محصولات کشاورزی بازدید و خرید کنید

دیدن مناظر، شنیدن صداها، تماشای رنگ‌ها و استشمام بوها در بازار‌ محصولات کشاورزی محلی یک تفریح رایگان یا ارزان است. علاوه بر این گاهی اوقات میوه و سبزیجات این بازار‌ها، ارزان‌تر از فروشگاه‌های مواد غذایی است. در بازار قدم بزنید، با فروشنده‌ها صحبت کنید و از بودن در این محیط لذت ببرید.

بازارهای گل و گیاه نیز از بهترین مکان‌ها برای قدم زدن و خرید کردن است. حتی اگر قصد خرید گل و گیاه ندارید پیشنهاد می‌کنم حتما به بازار گل و گیاه بروید و در راهروهای پر گل و هوای مطبوع این بازارها قدم بزنید.

۷. از مراکز خرید بازدید کنید

بازدید از مراکز خرید صرفا به منظور خرید محصول انجام نمی‌شود. برای تنوع هم که شده در بازار قدم بزنید و ویترین‌های رنگارنگ را ببینید. گاهی اوقات امتحان کردن برخی فعالیت‌ها سرگرم کننده است.

۸. در طبیعت وقت بگذرانید

از خانه خارج شوید و از طبیعت لذت ببرید. با فعالیت‌های ساده‌ای مانند قدم زدن در محیط باز، باغبانی در حیاط منزل یا با رفتن به پیک‌نیک می‌توانید یک تفریح رایگان یا ارزان داشته باشید. اهل ماجراجویی هستید؟ پس سراغ کوهنوردی، دوچرخه‌سواری یا کمپینگ‌های کم‌هزینه بروید.

۹. موسیقی گوش دهید

برای گوش دادن به یک موسیقی، بدون تعلل امواج رادیو را تنظیم کنید یا به سراغ یک سرویس رایگان موسیقی مانند Spotify یاFreegal بروید، که به شما اجازه می‌دهد تا آهنگ‌های مورد علاقه خود را رایگان دانلود کنید. موسیقی زنده نیز می‌تواند مقرون به صرفه باشد. وب سایت‌ها و مراکز اعلام رویداد‌ را برای آگاهی از نزدیکترین نمایشگاه‌ها و کنسرت‌های رایگان یا ارزان موسیقی بررسی کنید.

۱۰. خلاق باشید

برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، سراغ فعالیت‌های خلاقانه بروید. شما می‌توانید در آشپزخانه یک غذای جدید و خوشمزه درست کنید، یک آلبوم عکس بسازید یا یک داستان کوتاه بنویسید. برای انجام فعالیت‌های خلاقانه به عنوان یک تفریح رایگان یا ارزان نیازی نیست که تمام لوارم مورد نیاز را داشته باشید.

۱۱. مهارت جدیدی را بیاموزید

شما می‌توانید آموزش‌های رایگان مربوط به هر نوع مهارتی را در اینترنت پیدا کنید. پس مهارت جدیدی را برای یادگیری انتخاب کنید. برای مثال، یادگیری یک زبان خارجی، بافتنی یا تعمیر و نگهداری آسان خودرو شخصی، عکاسی یا کار با ابزار و بسیاری از مهارت‌های دیگر.

۱۲. ورزش کنید

تناسب اندام همیشه با رفتن به یک باشگاه گران‌قیمت حاصل نمی‌شود. پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا ورزش کردن با فیلم‌های آموزشی در خانه، تنها چند تفریح رایگان یا ارزان برای حفظ تناسب اندام است.

۱۳. به مهمانی با غذای مختصر گروهی بروید

با دوستان و فامیل خود مهمانی‌های گردشی برگزار کنید و غذای خانگی خود را به مهمانی بیاورید و همه با هم از غذاهایی که آورده‌اید، میل کنید. با این کار به میزبان فشار نمی‌آید و غذاهای متنوعی نیز برای مهمانی فراهم می‌شود.

۱۴. کارهای عقب افتاده را انجام دهید

صادقانه بگویم، اکثر ما کارهای عقب افتاده‌ زیادی داریم که برای انجام آن‌ها حوصله نداریم. زمان فراغت خود را صرف اموری مانند تمیز کردن خانه، رسیدگی به امور مالی، انجام کارهای عقب افتاده شغلی یا حتی برنامه‌ریزی برای سفر یا نحوه پر کردن اوقات فراغت خود کنید.

۱۵. یک حراج خانگی راه بیندازید

انجام این کار هیچ هزینه‌ای ندارد. در واقع، شما با فروش لباس‌های اضافه، مبلمان و وسایل قدیمی یا بدون استفاده‌ی خانه‌ی خود، پول نیز بدست می‌آورید. پس دعوتنامه یا آگهی را تنظیم کنید و مردم محله را به حراج خود دعوت کنید. شما با این رویکرد خلاقانه به شیوه‌ای سازگار با محیط زیست از وسایل قدیمی یا بدون استفاده خود خلاص می‌شوید.


منتشر شده

در

سرگرمی, گردشگری

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *