گفت‌وگو با ورزشکار ایرانی که قرنطیه را شکسته است!

گفت‌وگو با ورزشکار ایرانی که قرنطیه را شکسته است!

 

مهری رنجبر: کیوان قنبرزاده بعداز دو ماه تمرین در روسیه ،۱۰ روز پیش به تهران برگشت. رکورددار پرش ارتفاع که یکی از شانس های سهمیه دوومیدانی ایران است اما نتوانست بیشتر در اردو بماند. کرونا همه برنامه هایش را بهم ریخت.رکورددار پرش ارتفاع ایران در این روزها تنها فکر و ذکرش حفظ آمادگی جسمانی اش و به خاطر همین هر روز، دو، سه ساعتی به بیرون شهر می رود تا تمرین جهشی و هوازی را انجام دهد.

*تو چطور زود از اردو برگشتی؟
من قرار بود بیشتر در اردوی روسیه بمانم اما با شیوع کرونا و تعطیلی کمپ و قرنطینه شدن شهرهای روسیه چاره ای جز برگشت نداشتم.از طرفی پرواز ها هم مدام کنسل می شد و حتی فدراسیون روسیه همه ملی پوشانش را به خانه فرستاد و بنابراین اصلا شرایط برای ماندن جور نبود و باید برمی گشتم. تازه من هم بعداز لغو دو پرواز بالاخره توانستم به تهران برگردم.

*از دو ماه تمرین زیر نظر مربی ات راضی هستی؟
تمرینات خیلی خوبی داشتم . به هر حال همه تمرکزم در کمپ روی تمرین بود و البته رقبای تمرینی سطح بالایی هم داشتم و به نظر خودم اتفاقات خیلی خوبی افتاد. در تمرینات نکات زیاد و جدیدی یاد گرفتم.

*یعنی رکوردت در پرش بهتر از قبل شده؟
رکوردهای تمرینی ام خاص نبود. در تمرین هم نمی شود روی پرش ها حساب باز کرد. اما به نظرم با رفع اشکالاتم وضعیتم بهتر از قبل شده است. به نظرم تمرین زیر نظر مربی بزرگی که ۵ مدال طلای المپیک دارد به اندازه یک سال برایم ارزشمند است. کار با همچین مربی پشتوانه خوبی برای من است.

گفت‌وگو

*از وقتی به تهران رسیدی چطور تمرین کردی؟
با شرایط ویژه تهران به خاطر کرونا و بسته بودن پیست ،نمی توانم تمرین تخصصی انجام دهم ، مگر تمرین برای حفظ آمادگی بدنی ام. البته با عدم تمرین تخصصی بدنم صد درصد افت می کند ولی متاسفانه کاری نمی شود کرد. وقتی تمرین در پیست ها خطرناک باشد،برای سلامتی چاره ای نداریم جز عمل به توصیه های پزشکی و مسئولان.

*برای آمادگی جسمانی در خانه تمرین می کنی؟
نه من بیرون می روم. جایی که رفت و آمد نباشد . کوه و دشت و بیابان که بتوانم تمرینات هوازی و جهشی را انجام دهم. درواقع تمرین خیلی جدی نیست و با این شرایط بیشتر بازی،بازی می کنم.

*تو با شیوع کرونا برای سهمیه المپیک بدشانسی آوردی؟
همه تلاشم را کردم تا با تمرین خوب امسال بهترین نتیجه را بگیرم.بدنم هم  بهترین شرایط را داشت، اما کاری نمی شود کرد.با این حال خیلی امیدوارم.من به اردوهای تمرینی در روسیه خیلی نیاز داشتم. درست است که مسابقه از دست دادم و شانس سهمیه را اما چیزی از دست نداده ام و به تجربیاتم اضافه شد. خدا را شکر خیلی راضی ام. امیدوارم با ریشه کنی کرونا ،زودتر شرایط عادی شود و ما هم تمرینات حرفه ای و جدی را شروع کنیم.

۲۵۴ ۲۵۱

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

سایر ورزش ها

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *