کلیات طرح جهش تولید دانش‌بنیان تصویب شد

به گزارش ایرنا از خانه ملت، مجید نصیرایی در تشریح نشست روز یکشنبه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از بررسی و تصویب کلیات طرح جهش تولید دانش‌بنیان در نشست امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: ما به عنوان کمیسیون فرعی این طرح را بررسی کردیم؛ طرح دارای دو ماده است که بندهای ۳ و ۸ ماده ۱۷ مربوط به حوزه فرهنگی است.

نصیرایی افزود: رویکردها و ایده‌های جدید و نویی در حوزه جهش تولید و استارتاپ‌ها در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حوزه‌های اقتصادی مطرح می‌شود که احساس می‌شد خلاء‌هایی در این رابطه وجود دارد که با بحث و گفت وگوهای صورت گرفته در کمیسیون با اصل این نگاه که باید این حوزه ساماندهی و برای آن قانون تعریف شود در کمیسیون موافقت شد و دستگاه‌ها موظف هستند برای این رویکردها و نگاه‌های جدید آیین‌نامه تعریف کنند.

وی ادامه داد: کلیات طرح مذکور در نشست امروز مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد و در نهایت به کمیته برنامه، بودجه و اصلاح ساختار برای بررسی بیشتر و چکش کاری ارجاع شد تا یک تعریف جدید و نظام‌مندی را در این مورد داشته باشیم.

نماینده فردوس، طبس و بشرویه در مجلس یازدهم، یادآور شد: از آنجایی که متن طرح دارای ایراداتی بود بنابراین مقرر شد کمیته مذکور با کمک مرکز پژوهش‌های مجلس متن را تنظیم کرده و به کمیسیون ارائه کنند تا بتوان در مورد آن تصمیم‌گیری کنیم.

نصیرایی افزود: همچنین در نشست امروز پیرامون موضوعات فرهنگی در سطح کشور که گزارشات و اخباری در مورد آنها ارائه می‌شود بحث و گفت وگو شد و طرح شفافیت آرای نمایندگان به عنوان کمیسیون فرعی به کمیسیون فرهنگی ارجاع شد که بررسی آن به نشست آتی کمیسیون موکول شد.

منبع : خبرگزاری ایرنا


منتشر شده

در

اخبار علم و فناوری, تکنولوژی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *