کرونا باعث تشدید رقابت آمریکا و چین می‌شود

کرونا باعث تشدید رقابت آمریکا و چین می‌شود

کرونا باعث تشدید رقابت آمریکا و چین می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آرانچا گونزالز لاجا» (Arancha González Laya) وزیر خارجه اسپانیا در مصاحبه ای اعلام کرد که رقابت راهبردی میان آمریکا و چین در پی شیوع کرونا تشدید خواهد شد.

وزیر خارجه اسپانیا در این مصاحبه گفت: دست‌کم در مرحله نخست ما از آفریقا فاصله خواهیم گرفت؛ مگر اینکه شبکه ای را ایجاد کنیم که به کشورهایی که در نیمکره جنوبی با این بحران مواجه هستند کمک شود.

دیپلمات ارشد اسپانیایی در ادامه اضافه کرد: جنبش‌هایی که آغاز شده است، شدت خواهد گرفت؛ رقابت ژئوپلتیکی و این موضوع که اروپا باید درباره نقش خود شفاف باشد، ضروری است. آیا ما مستقل هستیم یا دنباله‌رو شده‌ایم.

گفتنی است، وزارت بهداشت اسپانیا ساعاتی پیش شمار قربانیان کووید -۱۹ در این کشور را با احتساب افزایش ۲۸۸ نفری طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳ هزار و ۱۹۰ نفر اعلام کرد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت اسپانیا، شمار موارد ابتلا به کرونا در اسپانیا نیز با افزایش ۱۷۲۹ نفری به ۲۲۵ هزار و ۴۸۸ تَن رسیده است. همچنین، تاکنون ۹۸ هزار و ۷۳۲ بیمار نیز بهبود یافته‌اند.

طی شبانه روز گذشته، کمترین آمار قربانیان کرونا از ۲۰ آوریل تاکنون در اسپانیا ثبت شده است. طی ۳ روز گذشته تعداد بهبودیافتگان نیز از مبتلایان بیشتر بوده است.

لازم به ذکر است کووید -۱۹ برای نخستین بار در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و طی مدت کوتاهی با شیوع در بیش ۲۰۰ کشور به یک بیماری «همه‌گیر جهانی» تبدیل شد.

این در حالی است که کووید ۱۹ در سراسر جهان، ۲ میلیون و ۹۲۱ هزار و ۴۳۹ نفر را آلوده کرده و در این میان، ۲۰۳ هزار و ۲۸۹ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

در میان کشورهای اروپایی، آلمان، اسپانیا و انگلیس به لحاظ تعداد قربانیان، همچنان صدرنشین هستند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *