کردستان، صادرکننده دان مرغی به ۲۲ استان کشور/ آغاز توزیع کارت‌های هدیه میان نیازمندان استان

کردستان، صادرکننده دان مرغی به ۲۲ استان کشور/ آغاز توزیع کارت‌های هدیه میان نیازمندان استان

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، خالد جعفری در جلسه تنظیم بازار استان، با اشاره به قضیه انتشار فیلم زنده به گور کردن جوجه های یکروزه، این کار را اقدامی غیراخلاقی عنوان کرد و اظهار داشت: برخی سعی کردند موضوع را به کمبود نهاده ها ارتباط دهند اما این موضوع صحت ندارد.
وی افزود: این شیوه غیراخلاقی به هیج وجه برای کنترل تولید مرسوم نیست بلکه تخم مرغ در چرخه مصرف قرار می گیرد و معدوم سازی جوجه به دلیل نبود نهاده ها و خوراک مرغداری ها، جوسازی است.
جعفری همچنین به خرید مرغ از مرغداری ها توسط دولت اشاره و تاکید کرد: در تنظیم بازار صرفا به دنبال کاهش قیمت نیستیم بلکه باید قیمت متعادل باشد تا هم مصرف کننده راضی باشد هم چرحه تولید بچرخد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در ادامه ضمن اشاره به اینکه دولت یارانه بسیار بالایی برای تامین میوه شب عید می پردازد، عملکرد استان در توزیع میوه تنظیم بازار عید را خوب و قابل قبول ارزیابی کرد و گفت: امسال هم کیفیت میوه تامین شده بسیار بالا و هم قیمت مناسب بود.
وی لزوم نظارت بر اصناف را اجتناب ناپذیر خواند و از اصنافی که در این روزهای سخت، اخلاق و انصاف را رعایت کرده قدردانی کرد.
جعفری به توزیع ۲۰ هزار بسته حمایتی شامل  ۲۰۰ تن برنج، ۴٠ تن روغن، ١١٠ تن مرغ به وزن ٣۵٠ تن میان اقشار آسیب دیده از کرونا و اقشار آسیب پذیر در کردستان اشاره کرد و ادامه داد: این بسته ها از کالاهای اساسی تنظیم بازار استان تامین شده و قرار است ۳۲ هزار بسته دیگر ویژه ماه مبارک رمضان، تهیه و توزیع شود، لذا چون این بسته ها برای کمک به اقشار کم درآمد است با تصویب این جلسه، از کالاهای تنظیم بازار رمضان تامین شود.
وی همچنین از آغاز توزیع ۲۵ هزار کارت هدیه ۲۰۰ هزار تومانی میان مرزنشینان و نیازمندان شناسایی شده استان، توسط فرمانداری ها خبر داد.
۴۶

منبع : خبر آنلاین

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *