کتاب و کتابخوانی منشاء اصلی هدایت انسان به سمت سعادت است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی نماینده معزز ولی فقیه و عضو مجلس خبرگان رهبری در دیدار و تجلیل از اعضای فعال کتاب خوان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل کتابهای های عمومی استان کردستان به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی، گفت: این مناسبت ها از مناسبت هایی هستند که در جهت رشد و پرورش انسان گام برداشته و هم در جهت بهره گیری و هم بهره رسانی مثمر ثمر باشند.

وی با بیان اینکه اساس کار پرورش فکر با کتاب محقق می شود، خاطر نشان کرد: ما باید کودکان و جوانان را طوری بار بیاوریم که بتوانند در آینده خلاق باشند.

به گفته ، آیت الله حسینی شاهرودی: کانون پرورش فکری از بچگی باید انسانها را پرورش دهد تا در نوجوانی و جوانی انسان هایی با علم، دانش و تقوا و با ظرفیت های گسترده شوند.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قران فرموده بشریت با کتاب رشد کرده و به بالاترین جایگاه انسانیت می رسد، اذعان داشت: خداوند می فرماید آنچه منشاء هدایت انسان است و بشر را از ظلمت ها و پلیدی ها و تاریکی ها نجات میدهدکتاب است و رشد، بینش و روشنایی بشریت با عظیم ترین و بزرگترین کتاب که قرآن است محقق می شود.

وی با بیان اینکه انسان در یادگیری محدودیت ندارد، افزود: ظرفیت انسان هیچگاه پر نخواهد شد و بهترین استعدادها و ظرفیت ها دراختیار انسان قرار دارد .

وی با اهمیت به موضوع کتاب و کتابخوانی ادامه داد: در استان یک هزار و ۷۰۰ مسجد فعال وجود دارند که از این تعداد ۸۰ مسجد به کتابخانه مجهز شده اند و امید است تمام مساجد استان کردستان به کتابخانه مجهز شوند.


منتشر شده

در

کردستان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *