کتابداران مردم را به حضور در کتابخانه‌ها ترغیب کنند

به گزارش خبرنگار مهر، رضا زارع زاده مهریزی، عصر امروز در نشست کتابخوان ویژه کتابداران شهرستان مهریز اظهار داشت: امروز مردم بیشتر به خواندن مطالب در فضاهای مجازی روی آورده اند و در چنین شرایطی نقش کتابخانه های عمومی و کتابداران بسیار حائز اهمیت است و باید با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی، مردم را دوباره به خواندن کتاب و حضور در کتابخانه ها جذب کنند.

وی بیان کرد: کتابداران از اقشار پرتلاش در زمینه فرهنگ مکتوب و ترویج فرهنگ کتابخوانی هستند و تلاش کنند مردمی که به مطالعه در فضاهای مجازی علاقمند شده اند را دوباره به سمت کتابخانه ها بیاورند.

مهدی دهقان زاده، بخشدار شهرستان مهریز نیز در این نشست بیان کرد: هم اکنون از مجموع ۱۱ کتابخانه مهریز، شش کتابخانه روستایی به ارائه خدمات به روستاییان می پردازند که این آمار نشان از اهمیت کتاب و کتابخوانی در روستاها دارد.

وی ادامه داد: طی بازدیدهایی که از کتابخانه های روستایی داشته ایم، علاقه و رغبت روستاییان را به کتاب شاهد بوده ایم و بر همین اساس برنامه های متنوع و خوبی از سوی کتابخانه ها برای مردم روستاها تدارک دیده شده است.

دهقان زاده بیان کرد: کتابخانه حاج علی اکبر محبوبی گردکوه به عنوان کتابخانه شایسته تقدیر در طرح «روستاهای دوستدار کتاب» برگزیده شده است

وی ادامه داد: کتابخانه های روستایی مهریز پتانسیل و ظرفیت بالایی دارند و با تلاش می توانند در سال جاری به عنوان «روستای برتر دوستدار کتاب» معرفی شوند.

سعید قریشی، رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز نیز در این نشست اظهار داشت: حضور مسئولان در فعالیت های فرهنگی کتابخانه ها نشان از توجه مدیران به فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارد و این مهم از اهمیت بسیاری برخوردار است.

به گزارش مهر، در این نشست کتاب‌های «بهشت فراموش شده» تالیف مهدی خدامیان آرانی توسط فرزانه بیک مسئول کتابخانه عمومی شهدای خورمیز، «سرزمین آرزوها» نوشته مرتضی عبدالوهابی به روایت فاطمه ابویی عضو نوجوان کتابخانه روضه الشهداء میرک آباد، «چگونه بخوریم، بجنبیم، بخوابیم» نوشته تام راث توسط طیبه زارع زاده مسئول کتابخانه عمومی امام هادی(ع) و «داستان های شاهنامه» به کوشش محمدرضا یوسفی توسط فاطمه اطهر قریشی عضو کودک کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری معرفی و به اشتراک گذاشته شد.


منتشر شده

در

یزد

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *