«کتابته» در عرض یکسال ۳۳ دوره کتابخوانی برگزار کرد

 

«کتابته» در عرض یکسال ۳۳ دوره کتابخوانی برگزار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، اپلیکیشن «کتابته» با هدف تشویق هموطنان به مطالعه راه‌اندازی شده و در یک سالی که از شروع کار آن می‌گذرد موفق به برگزاری ۳۳ دوره مسابقه کتابخوانی، یک دوره مسابقه نویسندگی و اهدا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی شده است.

این اپلیکیشن به منظور بالا بردن سرانه مطالعه کشور با تحقیقات میدانی و شناسایی عواملی که باعث عدم کتاب‌خوانی شهروندان می‌شود در سی‌ویکم فروردین ماه ۱۳۹۸ راه‌اندازی شد. کسب جایزه صنایع خلاق در حوزه نشر دیجیتال و برگزیده دومین دوره جایزه ملی آرمان برتر از افتخارات «کتابته» در این یک سال فعالیت بوده است.

«کتابته» با برگزاری ۳۳ دوره مسابقه و معرفی سی‌وسه کتاب توسط میزبان‌های دوره که از هنرمندان کشور بودند موفق به ثبت ۳۰۰ هزار دقیقه مطالعه شده است. در یک سال گذشته ۲۱۲ هزار سوال برای شرکت‌کنندگان ارسال شد که به بیش از پنجاه درصد آن‌ها پاسخ صحیح داده شد.

با توجه به پایین بودن میزان سرانه کتاب‌خوانی در کشور «کتابته» با تدابیری نظیر برگزاری مسابقه، طرح سوال از محتوای کتاب و اهدا جایزه موفق به جذب ده هزار کاربر شده که میزان مطالعه هر کاربر به طور میانگین ۱۷۵ دقیقه است.

همچنین «کتابته» در ایام خانه‌نشینی، با هدف انگیزه‌سازی و رشد کاربرانش در مسیر نویسندگی اقدام به برپایی مسابقه‌ای با عنوان «خودنویس کتابته» کرده است. شرکت‌کنندگان در این مسابقه در قالب یک متن یا شعر کوتاه درباره یک عکس، موسیقی یا نقاشی می‌نویسند و متن آن‌ها توسط صاحب اثر، یک کارشناس ادبی و کارشناس برنامه بررسی و برترین آن‌ها در لایو شبانه خوانده و تحلیل می‌شود. برنده‌های هر دوره علاوه بر دریافت جوایز، به مرحله بعدی راه پیدا می‌کنند. به دلیل استقبال بالایی که در دوره اول از این مسابقه به عمل آمد و با اصرار کاربران، دوره دوم خودنویس کتابته از هفته گذشته آغاز به کار کرد.

با مراجعه به web.ketabte.ir می‌توانید در مسابقه کتابخوانی که هر هفته برگزار می‌شود شرکت و برنده جایزه شوید. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید عدد ۱ را به سامانه ۳۰۰۰۴۷۴۷۴۷۹۴۰۰ پیامک کنید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *