کاوشگران آینده ماه بیشتر در معرض پرتوهای خطرناک قرار می‌گیرند

کاوشگران آینده ماه بیشتر در معرض پرتوهای خطرناک قرار می‌گیرند..

 

به گزارش خبرگزاری پی.تی.آی، این مطالعه همچنین نشان می دهد در نتیجه تابش پرتوهای مضر اضافی، فضانوردان آتی سطح ماه باید با ساخت پناهگاه هایی با دیواره های ضخیم تر از خود محافظت کنند.

آخرین اندازه گیری انجام شده  از تابش پرتوهای ساطع شده از سطح ماه که توسط کاوشگر چینی که در نیمه تاریک ماه قرار دارد گزارش شده است؛ نه تنها برای ناسا بلکه سایر سازمان های اکتشاف فضایی جهان ارزش قابل توجهی دارد.

یافته های اخیر در مورد تابش پرتوهای مضر از سطح ماه توسط یک محقق آلمانی چینی تبار در مجله آمریکایی Science Advances منتشر شده است. «توماس برگر» فیزیکدان موسسه پزشکی سازمان فضایی آلمان گفته است این یافته می تواند در درک بهتر این خطر بالقوه برای فضانوردانی که در آینده به ماه می روند ، مفید باشد.

این محقق با تخمین تقریبی پرتوهای مضری که فضانوردان در معرض آن قرار دارند اعلام کرد فضانوردان نسبت به افرادی که بر روی زمین زندگی می کنند حدود ۲۰۰ تا هزار برابر بیشتر پرتو دریافت می کنند.

وی ادامه داد: این فضانوردان در مقایسه با مسافران پروازهایی که از اقیانوس اطلس عبور می کند، حدود پنج تا ۱۰ برابر بیشتر پرتو دریافت می کنند. با این حال، وی توضیح داد برخلاف مسافران هواپیما ، فضانوردان برای مدت زمان طولانی تری در معرض پرتوهای مضر قرار دارند.

این دانشمند همچنین گفت: بجز منطقه نزدیک به دیواره های دهانه های عمیق ماه، تمام قسمت های سطح قمر زمین به یک میزان اشعه مضر ساطع می کنند.

سازمان فضایی آمریکا (ناسا) نیز اوایل هفته جاری اعلام کرده بود که فضانوردان تحت برنامه جدید «آرتمیس» این سازمان، مدت زمان یک هفته را در سطح ماه سپری خواهند کرد که این زمان دو برابر مدت زمانی است که نسل قبلی فضانوردان در مأموریت «آپولو» در ماه سپری کردند.

ناسا برای شروع مأموریت فضایی انسان یک افق زمانی حدود چهار ساله را مد نظر قرار داده است و انتظار دارد فضانوردان تا پایان سال ۲۰۲۴ به ماه بروند.

 

اخبار اقتصادی

|بلیط اتوبوس , بلیط هواپیما , بلیط قطار | خرید شارژ , خبر فوری , درج آگهی رایگان


منتشر شده

در

اخبار علم و فناوری, تکنولوژی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *