کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در سیستان و بلوچستان

کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در سیستان و بلوچستان
کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان، رضا عبدی اظهار داشت: مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در سال ۱۳۹۸ ارجاعی به ادارات پزشکی قانونی استان سیستان و بلوچستان یک هزار و ۴۲ نفر بود که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد یک هزار و ۷۴ نفر بوده حدود ۳ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: از مجموع تلفات حوادث رانندگی طی این مدت در استان سیستان و بلوچستان ۸۵۹ نفر مرد و ۱۸۳ نفر زن بودند و بیشترین تلفات حوادث رانندگی به ترتیب با ۹۸۲ فوتی در جاده‌های برون شهری و روستایی و ۶۰ نفر در مسیرهای درون شهری گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان با اعلام اینکه در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ تعداد ۶۴ نفر بر اثر حوادث رانندگی در این استان جان خود را از دست دادند، افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۰۷ نفر بود ۴۰ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۸ تعداد مصدومین حوادث رانندگی مراجعه کننده به ادارات پزشکی قانونی استان سیستان و بلوچستان نیز ۷ هزار و۵۸۹ نفر بوده است که از این تعداد یک هزار و۸۳۲ نفر زن و ۵ هزار و۷۵۷ نفر مرد بودند که این آمار نیز در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد مصدومین حوادث ترافیکی ۷ هزار و۷۹۴ نفر گزارش شده بود حدود ۳ درصد کاهش داشته است.

عبدی تصریح کرد: همچنین در اسفند ماه سال گذشته ۵۰۵ نفر در اثر حوادث رانندگی مصدوم و به ادارات پزشکی قانونی این استان مراجعه کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال ۹۷ حدود ۱۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *