چین خواستار ارائه مدارک استفاده از پهپادهایش در حمله به طرابلس شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، وزارت امور خارجه دولت وفاق ملی لیبی امروز چهارشنبه اعلام کرد که مقامات چینی از این کشور خواسته اند تا مدارکی دال بر استفاده از پهپادهای ساخت پکن در حمله به طرابلس را ارائه کند.

بر این اساس لطفی المغربی، معاون سیاسی وزارت خارجه لیبی در دیدار با معاون وزیر خارجه چین در پکن از وی خواست تا نسبت به استفاده از تسلیحات ساخت چین از سوی امارات متحده عربی و نیروهای ژنرال خلیفه حفتر واکنش نشان دهند.

دولت لیبی نیروهای وابسته به ژنرال خلیفه حفتر و امارات متحده عربی را مسئول حمله پهپادی روز دوشنبه به جنوب طرابلس معرفی کرده است.

مقامات دولت وفاق ملی لیبی در این خصوص گفته اند که طی این حملات از پهپادهای ساخت چین استفاده شده است.

وزارت بهداشت دولت وفاق ملی لیبی روز دوشنبه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ۷ نفر از جمله ۵ کارگر خارجی در حمله پهپادی به کارخانه تولید بیسکویت در منطقه «وادی الربیع» طرابلس کشته و ۱۵ نفر دیگر زخمی شدند.

خلیفه حفتر فرمانده نظامیان مستقر در شرق لیبی در ۴ آوریل سال جاری میلادی عملیات برای تصرف شهر طرابلس پایتخت این کشور را آغاز کرد.

یگان‌های وابسته به شورای ریاست جمهوری دولت وفاق ملی لیبی که توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است، در واکنش به تحرکات نظامی حفتر در طرابلس عملیات «برکان الغضب» را آغاز کرده اند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *