چگونه سفری امن با قطار داشته باشیم؟

چگونه سفری امن با قطار داشته باشیم؟

 

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، زمانی که قطار را به عنوان وسیله نقلیه انتخاب می کنید ،دیگر نیازی نیست نگران شرایط بد آب و هوایی، نگران جاده ها یا حتی گم کردن مسیر باشید. کافی است که طی سفر از مسیر لذت ببرید و هر وقت حس رخوت و کسالت داشتید روی تخت خود در کوپه دراز بکشید و مدتی را بخوابید. در اینجا قصد داریم درباره ایمنی سفر با قطار و مزیای آن با شما صحبت کنیم، بنابر این تا پایان محتوا ما را دنبال کنید.

چگونه بلیط قطار تهیه کنیم؟

شاید اولین سوالی که درباره سفر با قطار ذهن شما را درگیر کند، این است که بلیط آن را از کجا باید خریداری کنیم؟ راه کارهای متفاوتی برای تهیه بلیط وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

روش اول: به سادگی و بدون اینکه نیاز باشد به محل خاصی برای تهیه بلیط رجوع کنید، می توانید از سایت های معتبری همچون سایت مستر بلیط اقدام به رزرو یا خرید بلیط نمایید. این کار گاهاً حتی باعث کاهش هزینه ها نیز می شود. بسیاری از سایت های فروش، تخفیفات ویژه ای بر روی قیمت بلیط ها اتخاذ می کنند.

روش دوم: استفاده از اپلیکیشن هایی که بر روی گوشی های اندروید یا Ios قابل نصب هستند. در این روش که آنلاین و اینترنتی می باشد، مراحل خرید دقیقاً مانند حالت اول است و فقط پلتفرم ها متفاوت هستند.

روش سوم: روش حضوری. این همان روش سنتی و قدیمی است که امروزه کمترین طرفدار را دارد. برای خرید در این نوع، باید به مراکز فروش بلیط مراجعه حضوری داشته باشید.

خرید اینترنتی بلیط قطار چگونه است؟

برای این کار لازم است ابتدا به یک سایت فروش بلیط مراجعه کنید. بین سفرهای داخلی یا خارجی یکی را انتخاب و گزینه قطار را بزنید. خواهید دید که چندین کادر خالی وجود دارد که شما باید آنها را پُر کنید. ابتدا مبدا و مقصد را وارد کنید و بعد تاریخ رفت و برگشت را از تقویم پیش فرض مشخص نمایید. سپس تعیین کنید که می خواهید کوپه به صورت دربست باشد یا خیر. تعداد مسافران همراه با خود را با محدود سنی آنها تعیین نمایید. هزینه بلیط قطار برا گروه های سنی متفاوت است. در آخر گزینه جستجو قطار را بزنید تا سامانه به دنبال قطار مناسب با شرایط شما بگردد.

اگر قطاری وجود نداشته باشد به شما اعلام و اگر موجود باشد آنها را با مشخصات کامل از جمله: قیمت، نوع قطار و کلاس آن، ساعت حرکت و رسیدن و … را به شما نشان می دهد. در پایان کافیست اطلاعات فردی را دقیق وارد کنید و هزینه بلیط را به صورت آنلاین پرداخت نمایید.

در سفر با قطار چه وسایلی با خود ببریم؟

لازم است در هر سفری تعدادی وسیله با خود ببرید. اگر با قطار سفر می کنید بهتر است با خود شارژر گوشی، کتاب، هندزفری، لوازم سرگرمی برای خود یا کودک همراهتان، داشتن لقمه، بالشتک، دوربین و یا هر آنچه که می توانید با خود به کوپه ببرید را همراه داشته باشید.

چمدان های اضافی در سفر با قطار

اگر با قطار می خواهید سفر کنید بهتر است بدانید که می توانید چمدان های اضافی را به قسمت باربری برده تا آنها را برای شما تا مقصد حمل کنند. گفتنی است که این چمدان ها مازاد بر ساک هایی است که می توانید با خود قطار حمل کنید. خلاصه اینکه دیگر نگران بارهای اضافی در سفر نباشید. شما حتی می توانید خودرو شخصی را نیز با این وسیله به مقصد ببرید.

مزایای استفاده از قطار

قطعاً استفاده از قطار برای مسافرت می تواند مزایایی داشته باشد که اقبال مسافران را در پی دارد.

هزینه

حمل و نقل با قطار اغلب ارزان تر از سفر با هواپیما است. سفر با قطار بسیار کارآمدتر از خودرو شخصی است زیرا نیازی ندارید که برای سوخت گیری توقف داشته باشید یا در ترافیک گیر کنید.

محیط

حمل و نقل انبوه مانند مسافرت با قطار می تواند برای محیط زیست تغییر مثبتی ایجاد کند، که اگر شما یک مسافر آگاه از نظر زیست محیطی باشید سفر با قطار تواند یک عامل مهم و حیاتی باشد. به عنوان مثال، طبق تحلیل شرکت تحقیقاتی Paul Watkiss Associates از داده های قطار در اروپا، با سوار شدن به قطار، می توانید میزان انتشار کربن را کاهش دهید.

انعطاف پذیری

قطارها اغلب در مقصد اصلی و نقاطی از مسیر متوقف می شوند. سفر با قطار می تواند راهی ایده آل برای دیدن شهرهای بیشمار در طول مسیر باشد. این می تواند برای مسافر خود به خود مفید باشد.

آسایش

صندلی های قطار و کابین های خصوصی معمولاً جادارتر و راحت تر از صندلی های کوچکتر ارائه شده در خودرو و هواپیما هستند. در بسیاری از قطارهای مدرن، می توانید صندلی ها را در موقعیت کاملاً افقی بچرخانید. برای بهترین نتیجه، یک صندلی را به دور از درهای انتهای اتومبیل قطار رزرو کنید تا از رفت و آمد سایر مسافران ناراحت نشوید.

ایمنی

سفر با قطار تحت تأثیر بسیاری از مسائل امنیتی مانند سفرهای هوایی قرار نگرفته است. اگرچه قطارها محافظت می شوند و پرسنل امنیتی در آن حضور دارند، اما شما به طور معمول مجبور نیستید در خطوط امنیتی طولانی صبر کنید یا به غربالگری مورد نیاز چمدان ها تسلیم شوید.

امکانات در قطار

امکانات و خدمات استاندارد در قطارها شامل موارد زیر است.

· صندلی و تخت برای استراحت داخل کوپه ها

· فضایی برای حمل خودرو شخصی

· امکاناتی برای مسافران دارای معلولیت عملکردی

· اطلاعات سفر از طریق محل ارتباطات

· پرسنل و خدمات حرفه ای در هر قطار

· وای فای رایگان در قطار

· سرویس های بهداشتی ایرانی و فرنگی در قطار

· وجود بوفه و رستوران در برخی قطار ها

· امکانات صوتی و تصویری در کوپه

· پریز برق

· وجود کتاب و مجله برای سرگرمی

استرداد بلیط قطار

در هرصورتی که تمایل به لغو بلیط خود پیش از سفر داشته باشید این امکان برای شما محیا است. با استرداد بلیط مبلغی از هزینه با توجه به قوانین استرداد، کسر می شود و الباقی آن به حساب شما واریز خواهد شد. توجه داشته باشید که اگر بعد از زمان سفر بخواهید بلیط را کنسل کنید تمام هزینه شما سوخت خواهد شد و پولی به شما تعلق نخواهد گرفت.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *