پیش بینی بودجه ۴هزار میلیاردی برای استان چهارمحال وبختیاری

علی شهریارپور  در شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از این مبلغ یک‌هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و ۲ هزار و ۷۶۲ میلیارد ریال از محل بودجه هزینه‌ای است.

وی افزود: بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری یک‌هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال بود که برای سال آینده با ۲۱ درصد رشد به یک‌هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

شهریارپور تصریح کرد: ‌اعتبارات هزینه‌ای چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری ۲ هزار و ۴۸۷ میلیارد ریال و در سال آینده با ۱۱ درصد رشد ۲ هزار و ۷۶۲ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: از مجموع یک‌هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری، یک‌هزار و ۲۰ میلیارد ریال از محل استانی، ۴۲۰ میلیارد ریال از محل نفت و ۳۱۹ میلیارد ریال از محل ۲۷ صدم درصد ارزش افزوده تامین می‌شود.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ‌۲ هزار و ۷۶۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه‌ای استان در سال آینده برای افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارکنان رسمی پیمانی و رشد حداکثری ۲۰ درصد حقوق نیروهای شرکتی دستگاه‌های اجرایی اختصاص دارد.

شهریارپور گفت:‌ فرمانداران شهرستان‌های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری می‌توانند تا سقف ۱۰ درصد این اعتبارات را در بخش‌ها و فصل‌های مختلف جابجا کنند.

گفتنی است ، اعضای شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری کلیات اجرایی پیش‌بینی بودجه  ۴ هزار و ۵۲۲ میلیارد ریالی استان در سال ۱۳۹۹ را تصویب کردند.

از این مبلغ یک‌هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و ۲ هزار و ۷۶۲ میلیارد ریال از محل بودجه هزینه‌ای است.

اعضای شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری همچنین با اختصاص ۱۷۰ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۹ بودجه سال ۱۳۹۸ بعنوان مشوق برای مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شهرستان‌های ۱۰ گانه استان موافقت کردند.

در این راستا ۹ دستگاه اجرایی چهارمحال و بختیاری می‌توانند ۵۰ طرح خود را به بخش خصوصی و غیردولتی واگذار و برون‌سپاری کنند.

اصلاح ساختار بودجه در ۴ محور شامل درآمدزایی پایدار، هزینه کرد کارا، ثبات در اقتصاد توسعه و عدالت و همچنین اصلاحات نظام بودجه‌ریزی است.

۴۶


منتشر شده

در

چهارمحال و بختیاری

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *