پیشنهاد کاربران خبرآنلاین برای تعدیل قیمت مسکن

به گزارش خبرآنلاین، در حالی ثبت‌نام مسکن ملی آغاز شده که بازار مسکن با رکودی شدید مواجه است. با این حال، بالا بودن قیمت‌ها مانع از تبدیل تقاضای بالقوه به بالافعل می‌شود؛ چراکه قدرت خرید کاهش قابل توجهی را تجربه کرده است.

سوالی که در این میان مطرح است، این‌که آیا می‌توان به اثرگذاری طرح مسکن ملی بر بازار مسکن و تعدیل قیمت‌ها امیدوار بود. کاربران خبرآنلاین در نظرسنجی‌ای که در این خصوص برگزار شد، دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

یکی از کاربران خبرآنلاین نوشت: «به جای این کارا چرا قانون مالیات بر خانه‌های خالی رو تصویب و اجرا نمی‌کنند؟ ۴۰۰ هزار خانه توی کل مملکت چقدر می‌تونه تاثیرگذار باشه؟ مطمئنا هیچی، همین تعداد هم با رانت تخصیص داده می‌شه، مطمین باشید. »

کاربر دیگری تصریح کرد: «دولت اگه دنبال کاهش قیمت مسکن هست، راه‌های بهترم وجود داره. »

یکی از کاربران خبرآنلاین متذکر شد: «در مورد تعداد خانه‌های خالی اغراق نکنیم؛ درصد زیادی از این‌ها ویلاهایی هستند که فصلی استفاده می‌شوند. درصد زیادی از آپارتمان‌های خالی در اختیار بانک‌ها و ارگان‌هایی هستند که در ملک سرمایه‌گذاری کردند که با افزایش قیمت از ورشکستگی دور شدند. این طرح هم اگه لاک‌پشتی اجرا بشه، کم‌اثر خواهد بود. »

کاربری نوشت: «مالیات بر خانه‌های خالی قیمت‌ها را کاهش نمی‌دهد. بارها این راه امتحان شده است؛ تنها درآمد دولت افزایش می‌یابد و آن هم صرف امور دیگر می‌شود. »

«حمید» یکی از کاربران خبرآنلاین تصریح کرد: «دوست عزیز ۴۰۰هزار تا فقط مربوط به شهر تهران است. آمار کل کشور را حدود دو میلیون اعلام کردند. »

کاربری نوشت: «کسی که اون‌قدر پول داره که بتونه حداقل ماهی ۱.۵ میلیون تومان قسط بده، قطعا خانه برای خودش داره و اگه ثبت‌نام می‌کنه، احتمالا برای بچه‌هاش یا برای خانومش ثبت‌نام میکنه. ما که نمی‌تونیم ماهی یک و نیم میلیون بدیم، یعنی باید تا پایان عمرمون مستاجر خونه‌های مردم باشیم. »

یکی از کاربران خبرآنلاین تصریح کرد: «همین الانش هم مسکن مشتری نداره. من یک آپارتمان دارم ۶ ماهه برای فروش گذاشتم. هر بار هم قیمت رو پایین‌تر می‌برم، خریدار نیست. من فکر می‌کنم خانواده بدون مسکن تو این کشور نداریم. همه دنبال مسکن دوم و سوم هستند، بنابراین طرح ملی مسکن یک‌سری مسکن مازاد دیگه درست می‌کنه و سرمایه رو دست مملکت می‌مونه؛ مثل مسکن‌مهر پرند و پردیس و اندیشه و امیرکبیر اراک که هنوز خالی هستند و مشتری ندارند. »

کاربری متذکر شد: «حداقل ۲۰ درصد، ولی تا خانه‌های خالی حراج نشود و مالیات از آنها گرفته نشود؛ انگل‌های املاک نخواهند گذاشت قیمت ملک کاهش پیدا کند. »

کاربری تاکید کرد: «می‌تونه تاثیر بذاره، ولی مهم‌تر از این، اخذ مالیات از سوداگران و محتکران مسکن هست که می‌تونه جلوی جهش‌های نجومی قیمت رو بگیره. خانه به اندازه کافی هست، ولی چون مسکن یک کالای سرمایه‌ای شده، عده‌ای بدون محدودیت احتکار انجام می‌دن. »

یکی از کاربران نوشت: «اخذ مالیات در کشور ما هیچ وقت باعث کاهش قیمت مسکن نمی‌شود. قوانین اقتصاد آزاد در ایران جواب نمی‌دهد. اگر اقتصاد سالم و آزاد داشتیم، قیمت مسکن کمتر از یک سوم قیمت فعلی بود. »

۲۲۳۲۲۵

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *