پیشنهاد ارائه خدمات منفرد و هوشمند در پی آغاز ترددهای بین استانی

پیشنهاد ارائه خدمات منفرد و هوشمند در پی آغاز ترددهای بین استانی
به گزارش خبرگزاری مهر، سومین جلسه کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، روز شنبه ۳۰ فروردین به ریاست و حضور ولی تیموری معاون گردشگری سازمان  میراث فرهنگی و دبیر کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و تمام نمایندگان دستگاه‌های عضو، در محل معاونت گردشگری برگزار شد.
در این‌نشست، اعضا ضمن تشریح گزارشی از اقدامات انجام شده، به بررسی آخرین وضعیت کسب‌وکارهای مرتبط با مأموریت کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی پرداخته و پیشنهاداتی را برای طرح در جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا آماده و ارائه کردند.
بر این‌اساس ولی تیموری معاون گردشگری این‌ستاد با اشاره به تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر آغاز تردد بین‌استان‌ها از ابتدای اردیبهشت و ضرورت توجه هوشمندانه به ابعاد اقتصادی این‌بیماری به موازات رعایت کامل الزامات بهداشتی، گفت: تمهید مقدمات و شرایط لازم برای سفرهای ضروری و کاری مردم از قبیل تهیه بلیت و مراکز اقامتی مجاز در شرایط جدید پیش آمده؛ به طور حتم به روند مدیریت بیماری کرونا در کشور کمک خواهد کرد. به هر حال فردی که برای گذران امور شخصی یا شغلی ناگزیر به سفر است؛ باید خدمات استاندارد و تحت نظارتی را دریافت کند.
وی افزود: مغفول‌ماندن آثار و تبعات اقتصادی کرونا در شرایط خاص کشور، می‌تواند صدمات و لطمات به مراتب بیشتری از تبعات بهداشتی به دنبال داشته باشد.
دبیر کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی در ادامه، گزارشی از آخرین پیگیری‌های به عمل آمده در کمیته بررسی آثار اقتصادی بیماری کرونا برای حمایت از کسب وکارهای موضوع مأموریت کمیته ارائه کرد و از نهایی‌شدن دستورالعمل پرداخت تسهیلات بانکی و ابلاغ قریب‌الوقوع آن به دستگاه‌ها، ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی مربوط به ارائه خدمات گردشگری منفرد و هوشمندانه به فعالان گردشگری خبر داد. فراهم شدن بازدیدهای مجازی از بیش از ۶ هزار جاذبه مهم گردشگری، عدم توقف فعالیت‌های اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و آموزشی گردشگری، درخواست وزارت گردشگری از مراجع ذیربط برای بازبینی و تجدید نظر در فهرست مراکز کسب‌وکار پر خطر و خارج شدن مراکز اقامتی دارای مجوز از این وزارت از فهرست مذکور و همچنین تشدید نظارت‌های تخصصی بر مراکز گردشگری همزمان با تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا برای آغاز تردد بین استان‌ها از دیگر اخباری بودند که تیموری در این‌نشست اعلام کرد.
در این‌جلسه همچنین، فهرست ده‌گانه‌ای از پیشنهادات کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی تهیه و برای تأیید و ارسال به ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در اختیار وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به عنوان رئیس کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا قرار گرفت.
در نشست‌کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، مسئولین مرتبط به‌عنوان نمایندگانی از وزارت ورزش و جوانان، وزارت راه و شهرسازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم و تحقیقات، وزارت آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و پلیس اماکن عمومی ناجا، مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و معاونت‌های تخصصی تابعه وزارت گردشگری حضور پیدا کردند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *