پیام صریح فدراسیون جهانی جودو/گفته بودیم که حضور بانوان محجبه ممنوع است!

پیام صریح فدراسیون جهانی جودو/گفته بودیم که حضور بانوان محجبه ممنوع است !

 

بعد از اتفاقات اخیر جودو و جلوگیری از حضور مارال مردانی در مسابقات جودوی بازی‌های المپیک جوانان ۲۰۱۸ آرژانتین بحث‌هایی مطرح شد که کمیته ملی المپیک به منظور تنویر افکار عمومی و آگاهی علاقمندان به ورزش به‌خصوص رشته جودو توضیحات و مستنداتی پیرامون این موضوع منتشر می‌کند .

با اعتراض رضا صالحی امیری و رضا قراخانلو به بی عدالتی صورت گرفته در حق ورزشکار محجبه و جوان کشورمان ایمیلی از سوی سرپرست کاروان اعزامی ایران اصغر رحیمی خطاب به مسئولان فدراسیون جهانی جودو ارسال شد تا در صورت امکان ایمیل توجیهی ارسالی به فدراسیون جودوی ایران مبنی بر ممنوعیت حضور ورزشکاران محجبه را در اختیار کمیته ملی المپیک قرار دهد.

ساعاتی پیش فدراسیون جهانی جودو متن دو‌ ایمیل ارسالی ایران با محتوای استعلام جواز حضور ورزشکاران محجبه در رویدادهای بین المللی و همچنین پاسخ صریح رئیس فدراسیون بین المللی را در اختیار کمیته ملی المپیک قرار داد.

متن هر دو ایمیل عینا منتشر می‌شود که محتوای آن به شرح زیر می‌باشد:

«جناب آقای رئیس ،
فدراسیون بین المللی جودو (IJF) به ورزشکاران شرکت کننده در رویدادهای IJF اجازه استفاده از هیچ نوع پوشش سر (از جمله حجاب) نمی‌دهد، به‌خصوص به منظور حفظ ایمنی و حفاظت از ورزشکاران و به ویژه در خلال تکنیک‌های خفه کردن.
حجاب، از منظر دیگر نیز ممنوع است زیرا به ورزشکاری که از آن استفاده می‌کند ارفاق داده می‌شود. حجاب باعث می‌شود ورزشکار دیگر، قادر به اجرای تکنیک گرفتن kumi-kata و خفه کردن نباشد.
با تشکر از برای پرسش شما.
با احترام،
ماریوس ل. ویزر رئیس فدراسیون بین‌المللی جودو»

۲۵۱ ۲۵۱

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

سایر ورزش ها

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *