پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا کرج برتر استانی شد

در ارزیابی سالانه پژوهش سراهای استان البرز پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج با  امتیاز ۸۸۸ ، پژوهش سرای معلم ناحیه یک کرج با ۷۸۸ و پژوهش سرای باقرالعلوم شهرستان ساوجبلاغ با امتیاز ۶۶۵ رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

این مراکز در زمینه گسترش تفکر پژوهشی وپرورش ایده پردازی وخلاقیت ونوآوری در ذهن دانش آموزان فعالیت دارند.

مهریار کرمی  اظهارداشت: پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا با توجه به ارزیابی سالانه فرم وزارت آموزش و پرورش با کسب رتبه عالی به عنوان پژوهش سرای برتر استانی معرفی شد.
 این پژوهش سرا دارای آزمایشگاه های مجزای فیزیک ،شیمی، زیست شناسی، ریاضی و نجوم است.
وی با اشاره به اینکه تنها آزمایشگاه دانش آموزی نانو استان در سال۹۴ دراین پژوهش سرا راه اندازی شده است، یادآورشد: این مرکز به عنوان یکی از مراکز پژوهشی به ویژه درحوزه فناوری نانو و سلول های بنیادی توانسته است گام های موثری را در استعداد یابی و هدایت دانش آموزان مستعد بردارد.
کرمی ادامه داد: آزمایشگاه نانو این پژوهش سرا از سوی ستاد توسعه فناوری نانو به عنوان فعال ترین آزمایشگاه کشور نیز حائز رتبه برتر شده است.
 در این پژوهش سرا در طول سال تحصیلی به صورت هفتگی برای دانش آموزان کارگاههای پژوهشی – تحقیقاتی در حوزه فناوری نانو و سلول های بنیادی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در ارزیابی سال تحصیلی ۹۸-۹۷ شاهد رشد صددرصدی پژوهش سراهای دانش آموزی استان البرز در ارزیابی سالانه کشوری بودیم، یادآورشد: ارزیابی سالانه پژوهش سراهای کشور توسط دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت اجرا می شود .

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز افزود: این ارزیابی دارای شاخص ها و جداول ۲۳ گانه است که تمامی فعالیت ها و برنامه های پژوهش سراها را در بر می گیرد.

کرمی تصریح کرد: برگزاری جشنواره ها ، مسابقات علمی – پژوهشی در کلیه دوره های تحصیلی , ترویج علوم و فناوری های نوین از چمله سلولهای بنیادی ،پزشکی و باز ساختی ، زیست فناوری ، نانو تکنولوژی ، تشکیل انجمن های علمی وپژوهشی در حوزه های مختلف علوم پایه ، علوم انسانی , فنی و مهندسی از مهمترین شاخص های انتخاب این مراکز به عنوان پژوهش سرای برتر را تشکیل می دهد.

استان البرز دارای هشت پژوهش سرای دانش آموزی است.

 البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

۴۶


منتشر شده

در

البرز

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *