پوشش سوادآموزی در قروه به ۵۳ درصد رسیده است

به گزارش خبرنگار مهر، عباس حسنی پدرام شامگاه دوشنبه در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان قروه به میزان پوشش دوره های سوادآموزی در سال جاری اشاره کرد و گفت که در سه حوزه سوادآموزی، انتقال و تحکیم میزان حجم اعلام شده ۸۵۰ نفر بوده که از این تعداد ۶۶۵ نفر معادل ۷۸ درصد پوشش داده شده است. 

به گفته او از تعداد پوشش داده شده ۳۰ نفر مرد و ۶۳۵ نفر خانم هستند که ۴۳۰ نفر شهری و ۲۳۵ نفر هم ساکن روستا در قالب ۱۰۷ کلاس درس آموزش دیده اند. 

حسنی پدرام حجم ابلاغ شده در دوره سوادآموزی را ۴۰۰ نفر با میزان پوشش ۲۱۵ نفر معادل ۵۳ درصد دانست که از این تعداد ۲۰ نفر را مردان و ۱۹۵ نفر را زنان تشکیل می دهند و همچنین تعداد ۱۲۰ نفر در شهر و ۹۵ نفر ساکن روستا در ۶۲ کلاس بوده اند.

او در ادامه از میزان ۲۱۰ نفر حجم اعلام شده در دوره انتقال گفت که در این دوره ۲۱۰ نفر معادل ۱۰۰ درصد شامل ۲۱۰ نفر زن کامل پوشش داده شده اند که از این تعداد ۱۵۰ نفر ساکن شهر و ۶۰ نفر ساکن روستا در ۲۱ کلاس درس آموزش دیدند. 

اما در دوره تحکیم مطابق اظهارات این مقام مسئول از ۲۴۰ نفر حجم اعلامی ۲۴۰ نفر معادل ۱۰۰ درصد پوشش داده شده اند که شامل ۱۰ مرد و ۲۳۰ زن بوده اند که از این تعداد ۱۶۰ نفر شهری ئ ۸۰ نفر روستایی در ۲۴ کلاس درس دوره های خود را گذرانده اند. 

عباس حسنی پدرام با بیان اینکه رویکردهای تشویقی برای سوادآموزان در نظر گرفته شده است از پرداخت پاداش برای سوادآموز قبول شده در کنار پاداش برای فردی که به صورت خودآموزی سواد را فراگرفته خبر داد. 

او عمده مشکلات مرتبط در بحث سوادآموزی را مربوط به دوره سوادآموزی دانست که شامل نبود انگیزه میان سوادآموزان به دلیل به موقع پرداخت نکردن پاداش در نظر گرفته شده، ممانعت سرپرست خانواده، نبود همکاری هیئت امنای مساجد و پایگاه های بسیج برای مکان آموزش، نبود اهرم لازم در جذب سوادآموزان، مشکلات اقتصادی و … است. 


منتشر شده

در

کردستان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *