پوتین و ترامپ یک بیانیه مشترک صادر کردند

پوتین و ترامپ یک بیانیه مشترک صادر کردند

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، کاخ کرملین روز شنبه اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» و «دونالد ترامپ» به مناسبت هفتادو پنجمین سالروز پیوستن نیروهای نظامی آمریکا و شوروی سابق در کنار رودخانه البه در کشور آلمان (در جریان جنگ دوم جهانی) یک بیانیه مشترک صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: «۲۵ آوریل ۲۰۲۰ هفتادو پنجمینسالروز پیوستن تاریخی نظامیان شوروی سابق و آمریکا است که بر روی پلی ویران بر فراز رودخانه البه با یکدیگر دست دادند. این واقعه از شکست قاطع رژیم نازی خبر می داد».

پوتین و ترامپ یک بیانیه مشترک صادر کردند

طبق متن این بیانیه، «روح همبستگی البه» نمونه‌ای از کنار گذاردن اختلافات دو کشور، اعتمادسازی و همکاری برای پیگیری یک هدف بزرگ‌تر بود.

گفتنی است که نخستین مواجهه نیروهای نظامی آمریکا و شوروی روز ۲۵ آوریل ۱۹۴۵ به وقوع پیوست؛ زمانی که گشت ارتش آمریکا از پلی در نزدیکی شهر «تورگاو» عبور کرده و با نظامیان تحت فرماندهی سرهنگ دوم «الکساندر گوردیف» روسی برخورد کرد.

در نتیجه این اتحاد نیروهای ائتلاف، ارتش آلمان به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شد. از آن پس، روز البه به عنوان نماد دوستی روسیه و آمریکا، صرفنظر از دستورکار سیاسی دو کشور تعیین شد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *