پری منصوری درگذشت

پری منصوری درگذشت
پری منصوری درگذشت

پری منصوری متولد ۱۳۱۴ بود و در دهه‌های ۱۳۴۰ تا ۱۳۸۰ کتاب‌های داستانی متعددی برای کودکان و نوجوانان ترجمه کرده و خودش نیز داستان‌هایی نوشته بود. «بچه‌های راه‌آهن» نوشته ادیت نِزبیت (انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان-۱۳۵۵) که بر اساس آن فیلمی نیز ساخته و در تلویزیون ایران هم پخش شده است از معروف‌ترین ترجمه‌های او است و چندین بار تجدید چاپ شده است.

«باران بهاری» (داستان‌های کوتاه از نویسندگان جهان – انتشارات آبانگاه-۱۳۸۱)، «روزی از روزهای زندگی» نوشته مانلیو آرگه تا(نشر مروارید-۱۳۸۴) از دیگر ترجمه‌های او است.

از جمله داستان‌های او می‌توان به «بالاتر از عشق» (انتشارات شباهنگ-۱۳۶۹) و «مهمانی در غربت» (لندن-۱۳۷۶) اشاره کرد. پری منصوری در رشته‌های زبان و ادبیات انگلیسی و علوم اجتماعی در دانشگاه تهران تا اخذ درجه فوق لیسانس درس خوانده بود. او همسر محمود کیانوش (شاعر، نویسنده، مترجم و منتقد ادبی سرشناس) بود و همراه همسر و فرزندانش در سال ۱۳۵۴ به انگلستان مهاجرت کرده بود و در این کشور زندگی می‌کرد.

کامیار عابدی، نویسنده و منتقد ادبی با اعلام این خبر گفت:« پری منصوری در روز جمعه (۲۲ فروردین۱۳۹۹) پس از چند سال بیماری در لندن درگذشت.»

۲۴۱۲۴۵


منتشر شده

در

اخبار فرهنگی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *